Uzina de tramvaie este în paragină, șefii și-au acordat sporuri

Uzina de tramvaie este în paragină, șefii și-au acordat sporuri

Atelierele RATB, care în anii ’70 livrau garnituri pentru multe orașe din țară, au ajuns o ruină. Angajații vin cu unelte și mănuși de protecție de acasă, ca să „cârpească” vechiturile.

Uzina Regiei Autonome de Transport București (RATB), în care ar trebui reparate tramvaiele, mai are un pic și se prăbușește, la propriu, iar oamenii își cumpără mănuși și unelte ca să mai repare tramvaiele care sunt un adevărat pericol public. În tot acest timp, șefii Regiei au decis să își acorde sporuri, iar în ultimii trei ani au fost angajați aproape 1.000 de oameni - în contextul în care instituția figurează ca fiind cel mai mare datornic la stat. Reporterii „Evenimentul zilei” au pătruns în uzina care este situată pe strada Doctor Grozovici, în sectorul 2 al Capitalei.

În timp ce directorii RATB au birouri cu mobilier nou și scump, își dau prime și sporuri, angajații din Uzină nu au de aproape un an nici măcar mănuși de protecție. „Ne cumpărăm noi, la fel ca și unelte sau materiale care nu mai necesită așteptare. Zeci de tramvaie au fost trase pe dreapta. În ceea ce privește cele din trafic, multe nu sunt sigure, pentru că nu au frâne sau au ceva defect, pentru că sunt cârpite, fiindcă nu sunt materialele necesare reparării lor”, a explicat președintele sidicatului Realitatea UR, Ion Sticlan. El a dezvăluit că mulți angajați vin și cu pânza de bomfaier de acasă sau cu alte piese, să mai cârpească tramvaiele - sau cu alte unelte.

Le-au luat antidotul: pâinea cu slănină

Pe boghiurile stricate ale tramvaielor a crescut iarba, semn că stau de multă vreme acolo, iar în uzină, condițiile de muncă sunt de nedescris: mucegai și ciuperci pe pereți, angajații nu mai au salopete și au rămas chiar și fără antidotul care se acordă celor care muncesc în loc toxic, antidot care este obligatoriu potrivit legii.

„Se primea pâine cu slănină. Au sistat-o și se primește un pahar de suc de mere din comerț, care nici măcar nu este natural, sută la sută. Mai mult, pentru că în 2013 s-a întârziat cu plata deconturilor, cei cu boli profesionale au fost nevoiți să ia credite”, a mai povestit Sticlan.

În tot acest timp, membrii CA-ului Regiei au negociat și acceptat un Contract Colectiv de Muncă ce prevede acordarea de sporuri mai mari pentru șefi: între 5% - 16 și 34%. „Ei și-au dat sporuri, iar la noi, clădirile sunt în paragină și nu s-a stabilit un calendar să se construiască noi tramvaie, mai ales că 70% din parc este depășit. Îți e și frică să te urci într-un tramvai”, a mai spus șeful de sindicat.

Pereții atelierelor sunt plini de mucegai și ciuperci, iar angajații nu au haine de protecție

Zeci de tramvaie sunt stricate, 11 au fost retrase în ultimaperioadă din trafic, pentru că nu sunt piese ca să fie reparate

Anchetă în urma dezvăluirilor EVZ

După ce EVZ a relatat, în ediția de ieri, că bucureștenii sunt în pericol din cauza autobuzelor care nu mai au frâne, circulă fără antipoluant și nu mai sunt spălate cum trebuie, aleșii generali ai Capitalei, cei în subordinea cărora este Regia, au spus că vor cere o comisie de anchetă în prima ședință a Consiliului General. „Vom cere o comisie de anchetă și să se verifice situația de la RATB. Este grav dacă autobuzele nu sunt sigure pentru oameni. Șefii Regiei trebuie să dea scoteală”, a explicat consilierul general Silviu Văduva.

Ne puteți urmări și pe Google News