Volkswagen, în declin. Acțiunile companiei au scăzut cu 17,5% după scandalul declanșat de americani. Circa 11 milioane de mașini, „măsluite”

Volkswagen, în declin. Acțiunile companiei au scăzut cu 17,5% după scandalul declanșat de americani. Circa 11 milioane de mașini, „măsluite”

Acţiunile Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, înregistrau marţi la bursă un declin de 17,5%, la 110,20 euro, comparativ cu o scădere de 20% luni, după ce compania a anunţat provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării, scrie Bloomberg, citată de Agerpres.

Din cauza declinului acţiunilor, VW a pierdut luni aproximativ 15 miliarde de euro (16,9 miliarde de dolari) din capitalizarea de piaţă. 

În acest an, titlurile companiei au scăzut la bursă cu 41%. 

11 milioane de vehicule cu sisteme electronice „măsluite”

Ne puteți urmări și pe Google News

Reprezentanţii VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor şi au anunţat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. 

„Pentru a acoperi rechemările la service şi alte eforturi necesare pentru a recâştiga încrederea clienţilor noştri, Volkswagen intenţionează să constituie provizioane de aproximativ 6,5 miliarde de euro. Din cauza investigaţiilor în derulare suma estimată ar putea fi modificată iar ţinta de profit a grupului pentru 2015 va fi ajustată corespunzător”, a anunţat marţi compania germană. 

Investigaţiile privind maşinile fabricate de Volkswagen au fost extinse în Coreea de Sud, Germania şi Italia, în timp ce ministrul francez de Finanţe, Michel Sapin, a cerut o anchetă la nivelul UE privind scandalul în care este implicat producătorul auto german, avertizând că şi companiile auto franceze ar putea fi verificate. 

Cei mai mari producători auto francezi, PSA Peugeot Citroen şi Renault, nu vând maşini pe piaţa din SUA, dar aproximativ jumătate din vehiculele pe care le comercializează pe plan global au motoare diesel. Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat că Renault ia în considerare efectuarea unor teste care să demonstreze că maşinile sale cu motoare diesel îndeplinesc standardele UE privind emisiile. Reprezentanţii Peugeot au dat asigurări că firma respectă legislaţia în ţările în care operează şi standardele privind emisiile la maşinile sale diesel. 

De unde a pornit scandalul

Volkswagen este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităţilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluării era mai ridicat, susţine Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA). 

Aproximativ 482.000 de vehiculele diesel produse în perioada 2008 - 2015 sub brandurile Volkswagen şi Audi includ acel software destinat să modifice nivelul emisiilor, a anunţat EPA. Amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul.