Voiculescu îşi asumă rolul de parinte pentru noul partid rupt din PC

Voiculescu îşi asumă rolul de parinte pentru noul partid rupt din PC

Dan Voiculescu afirmă public că nu este străin de noua formaţiune politică PPU-SL (Partidul Puterii Umaniste social-liberal) care s-a desprins din PC.

Într-o postare, pe blogul personal, aminteşte că recent înfiinţatul partid, pentru care ”grupul de tineri” au depus cererea de înregistrare la Tribunalul Bucureşti,  preia doctrina umanistă, fondată de el în 1992.

Redăm mai jos mesajul pe care Dan Voiculescu l-a publicat pe blog:

Astăzi, un grup de tineri a depus la Tribunalul Bucureşti cererea de înregistrare a Partidului Puterii Umaniste (social-liberal) – PPU.

Ne puteți urmări și pe Google News

Partidul preia doctrina umanistă, fondată de mine în 1992 care recunoaşte demnitatea, valoarea şi posibilităţile de desăvârşire a fiinţei umane.

Doctrina umanistă a fost rezultatul analizei sistemului capitalist şi socialist care a avut drept concluzie faptul că ambele au o mare carenţă: nu ţin cont de natură umană.

Oamenii reacţionează din frică sau din interes, oamenii sunt diferiţi, cu calităţile şi defectele lor, oamenii nu au limite în atingerea interesului lor şi sunt prea puţin preocupaţi de interesele societăţii. Trist, dar adevărat!

România este în derivă. Capitalismul şi socialismul sunt compromise:

    Ambele au fost infirmate de viaţă (vezi repetatele încercări de adaptare);     Nici una dintre cele două nu mai au baza ideologică prin dispariţia antagonismului dintre capital şi clasa muncitoare;     Atât capitalismul, cât şi socialismul nu au avut în vedere natură umană în elaborarea principiilor doctrinare.

Doctrina umanistă modifică ecuaţia patron-salariat; capital financiar-capital uman; individ-societate (toate fiind tratate în general că fiind antagonice) într-o triada armonică capital-iniţiativa (cu componentă să de risc)-muncă.

În această triada, socialismul acordă prioritate muncii iar capitalismul acordă prioritate capitalului. Umanismul nu acordă asemenea priorităţi şi consideră că valoarea, în particular valoarea adăugată, izvorăşte din ansamblul celor trei elemente şi este maximizată prin armonizarea lor.

Această doctrina propune o construcţie socială sănătoasă, bazată pe clasa de mijloc, pe valorile familiei.

Realitatea este că lumea este compusă din oameni care au iniţiativa, din indivizi care ştiu să organizeze şi să conducă, dar şi din persoane care au nevoie de sprijin.

Istoria va confirmă sau infirmă valabilitatea acestei doctrine pe care am numit-o ”a patra cale”.