Din toamnă, televiziunea din Pache Protopopescu aduce pe sticlă formatul internaţional "The Voice".
Pro TV porneşte în căutarea "Vocii României". Postul a achiziţionat de la Talpa Distribution drepturile pentru "The Voice", un concurs de interpretare ce-şi propune să găsească voci speciale.
Creat de John de Mol, show-ul s-a difuzat până acum în Olanda, SUA şi Ucraina, cu milioane de fani şi audienţe record. Formatul a mai fost vândut în peste 20 de ţări din Europa şi America Latină şi va fi difuzat în Anglia, Franţa, Spania, Portugalia, Polonia, Turcia, Danemarca, Finlanda şi mai multe ţări din America de Sud.
În competiţia ce va avea startul în această toamnă pot intra de la oameni simpli până la profesionişti. Ei vor lupta pentru şansa de a fi antrenaţi de cei mai buni în domeniu, dar şi pentru un consistent premiu în bani.
Juriul va fi format din patru vedete, iar fiecare membru va avea o echipă alcătuită din 12 concurenţi. Dacă la audiţii toţi juraţii vor dori aceeaşi voce, concurentul va trebui să aleagă.
Difuzat de NBC, "The Voice" se află la primul sezon în SUA şi-i are în juriu pe Christina Aguillera, Cee Lo Green, Adam Levine şi Blake Shelton.
Producătorul "The Voice" la PRO TV este Mona Segall. Aceasta a vorbit pentru EVZ despre cum v-a arăta producţia în România.
Evenimentul zilei: De ce "The Voice"? Mona Segall: "The Voice" este cel mai nou şi mai în vogă format al momentului. Este o nouă etapă în ceea ce priveşte showurile de talent. Vocea este tot ceea ce contează!
O altă noutate este legată de structura show-ului. Există trei etape: etapa audiţiilor ("blind audition") – când fiecare jurat îşi formează propria echipă alegând concurenţii doar în funcţie de voce, fără să-i vadă, - etapa duelurilor ("the battles") – fiecare jurat desemnează doi membri ai echipei sale pentru a face un duet, în urma căruia unul dintre ei este eliminat - şi etapa show-urilor live.
La "The Voice" juriul nu are doar rolul de a selecta, ci fiecare jurat devine un mentor pentru membrii echipei lui, îi consiliază, le oferă sfaturi şi îi ajută să-şi găsească un drum în industria muzicală.
La show pot participa voci din toate domeniile muzicale, voci în premieră, dar şi voci profesioniste sau semiprofesioniste. Din juriu vor face parte cele mai tari nume din domeniul muzical.
Este o investiţie mare? Formatul nu este deloc ieftin. La Pro TV există un anumit standard sub care producţiile sale de anvergură nu au cum să coboare. Există un prag financiar legat de acest standard cu care Pro TV şi-a obişnuit telespectatorii.
La fel ca pentru "Dansez pentru tine" şi "Românii au talent", "The Voice" are un buget semnificativ, deoarece show-ul presupune nişte investiţii importante.
Când încep preselecţiile? "The Voice" urmează să fie difuzat de ProTV în aceasta toamnă. Preselecţia va avea loc la sfârşitul lunii iunie în Bucureşti. Mecanismul de selectare al concurenţilor va fi un pic altfel: va exista o singură preselecţie, în Bucureşti, iar restul audiţiilor se vor face on-line.
Ce calităţi trebuie să aibă membrii juriului? În cazul "The Voice" vorbim de mentori, nu de juriu. Oameni cu experienţă şi greutate în industria muzicală. Rolul lor nu este numai de a selecta cele mai bune voci, ci şi de a le consilia şi de a le lansa pe piaţă. În plus, formatul presupune şi o competiţie între cei patru juraţi pentru că fiecare dintre ei şi-l doreşte pe cel mai bun în echipa lui. Poate fi "XFactor" o ameninţare pentru "The Voice"? "The Voice" duce show-urile de acest gen la un alt nivel. Acest format a reuşit într-un timp scurt să transforme oameni simpli în staruri. Structura show-ului este o noutate absolută, concurenţii fiind aleşi exclusiv în funcţie de voce: în prima fază, juriul nu îi poate vedea, ci doar asculta. De asemenea, transformarea juraţilor în mentori este un alt aspect adus în premieră de formatul olandez.
DIFERENŢE
Concursuri de interpretare cu viziuni diferite
"The voice". Concurenţii sunt aleşi pentru vocea lor. La selecţie, juriul nu îi poate vedea, deci nu e influenţat de aspectul fizic. Juraţii sunt antrenori pentru echipa lor şi se află în competiţie cu ceilalţi. "La "The Voice" sunt căutate vocile deosebite, puternice, cu un timbru aparte, voci care au capacitatea de a se face remarcate, indiferent de domeniul din care provin: rock, pop, muzică populară sau clasică, muzică lăutărească etc. Acest show le oferă şansa de a se face auzite şi cunoscute şi de a lucra cu cei mai buni oameni din domeniu", a explicat Mona Segall.
"XFactor". Concurenţii trebuie să aibă voce, carismă, prezenţă scenică, originalitate, să impresioneze publicul şi juriul, acel "Factor X". Şi în acest concurs juriul îndrumă finaliştii în "tabăra de pregătire".
"Românii trebuie să înţeleagă totuşi că noi nu căutăm o voce lucrată, ci una cu potenţial. Nu trebuie să ai studii de muzică, trebuie să ai încredere că vocea şi atitudinea te pot face celebru", a spus Răzvan, unul dintre prezentatorii "XFactor".