Vin milioane de euro pentru HoReCa. Guvernul alocă jumătate de miliard de euro pentru redresare. Document

Vin milioane de euro pentru HoReCa. Guvernul alocă jumătate de miliard de euro pentru redresare. Document

Ministerul Economiei a dat spre dezbatere o nouă schemă de ajutor de stat pentru HoReCa. Bugetul proiectului de ajutor de stat este estimat de către autoritățile statului român la 500 de milioane de euro, iar schema în cauză va fi derulată până la finele lunii decembrie a anului 2021.

Ministerul Economiei a dat spre dezbatere publică noua schemă de ajutor de stat pentru organizațiile HoReCa, afectate de pandemia de coronavirus. Bugetul proiectului de ajutor de stat este estimat de către autoritățile statului român la 500 de milioane de euro, iar schema în cauză va fi derulată până la finele lunii decembrie a anului 2021. În acest sens, buegtul alocat anului curent este de 2.500.000.000 lei.

Ce sume pune Ministerul la dispoziție

Potrivit informațiilor comunicate de către Ministerul Economiei, plata sumelor corespunzătoare care vin în ajutorul HoReCa  la data de 30 iunie 2022, în limita creditelor bugetare. Demnitarii statului român estimează că, prin intermediul noii măsuri guvernamentale, un număr de 74.000 de organizații, afaceri etc vor beneficia de sprijin financiar.

"Valoarea maximă a ajutorului de stat care poate fi acordată unui beneficiar prin prezenta Schemă este echivalentul în lei al sumei de 800.000 euro/întreprindere unică", se arată în documentul publicat de Ministerul Economiei.

Ne puteți urmări și pe Google News

Cum are loc înscrierea 

Pentru înscrierea în vederea beneficierii de noul sprijin financiar, autoritățile solicită crearea unui profil cu user și parolă și completarea unui formular de înscriere prin intermediul linkului publicat în document.

"De asemenea, aplicații au obligația de a urmări informațiile referitoare la Schemă postate pe site-ul MEAT pe toată perioada de implementare (înscriere, verificare, clarificări, semnare contract, efectuare plăți, monitorizare), precum și în contul creat la înscriere, denumit în continuare front office (FO)", se arată în comunicatul autorităților.

Cetățenii care și-au creat deja un profil pentru a beneficia de ajutor din partea statului pot utiliza, în continuare, același cont.

"După crearea contului de utilizator, aplicanții vor avea acces la acesta pe toată perioada de implementare, vor putea vizualiza documentația transmisă și vor avea posibilitatea descărcării și semnării contractului de finanțare,încărcării de documente diverse aferente plății, în mod electronic. Adresa de e-mail trebuie să aparțină beneficiarului/împuternicitului acestuia și să se regăsească în toată documentația, aceeași adresă va fi folosită pentru toată corespondența pe întreaga perioadă de implementare și monitorizare a Schemei", mai arată documentul.

Mai multe informații se pot afla accesând direct documentul publicat de către Ministerul Economiei.