Doar Concorde (foto) a fost singurul avion de linie supersonic din istoria transportului aerian care a transportat în mod regulat pasageri din 1976 până în 2003.

La 25 iulie 2000, la 25 de ani după primul zbor comercial, un Concorde aparținând companiei Air France care se îndrepta către New York s-a prăbușit peste un hotel, la 1, 28 minute după decolare.

113 persoane și-au pierdut viața: 100 de pasageri, 9 membri ai echipajului și patru persoane care se aflau în hotel.

Destinul lui Concorde era pecetluit. Această tragedie a precipitat sfârșitul fabuloasei  epopee a lui Concorde, o aeronavă înainte de timpul său.

Virgin Galactic vrea să meargă mai repede decât fostul supersonic Concorde (Mach 3 în loc de Mach 2 pentru Concorde), dar va trebui să rezolve problemele care l-au condamnat pe Concorde, în special consumul  de combustibil și zgomotul.

Aeronava prezentată de Virgin Galactic, luni, are o aripă delta și va fi proiectat să găzduiască între 9 și 19 pasageri, la o altitudine de peste 60.000 de picioare, adică 18.000 de metri, aproximativ dublu față de avioanele de linie actuale.

Va trebui să decoleze și să aterizeze de pe pistele aeropoartelor existente în întreaga lume.

Virgin Galactic a semnat cu producătorul britanic de motoare Rolls Royce un memorandum de înțelegere neobligatoriu pentru a dezvolta turboreactorul pentru viitoarea aeronavă.

„Echipa va lucra, de asemenea, la provocările managementului termic, întreținerii, zgomotului, emisiilor și economiei asociate cu zborurile de rutină de mare viteză”, a indicat Virgin Galactic într-un comunicat.

Până în prezent, compania Virgin Galactic a fost prezentă doar în nișa turismului spațial, datorită unei aeronave jumătate avion-jumătate rachetă.

Dar, listată la bursă începând de anul trecut, Virgin Galactic încearcă să se diversifice și a anunțat, în luna mai, un acord cu NASA pentru a dezvolta tehnologii „de mare viteză”.

Agenția spațială a Statelor Unite lucrează de zeci de ani la proiectarea unei aeronave experimentale supersonice silențioase, X-59.

Un prim exemplar este pe cale să fie construit de Lockheed Martin în California.

Scopul este ca boom-ul supersonic, un sunet extrem de puternic provocat de trecerea zidului zonic,  să fie puțin sau deloc audibil de la sol.