Undă verde pentru autostrada Sibiu-Nădlac. Lucrările pentru tronsonul lipsă pot începe

Undă verde pentru autostrada Sibiu-Nădlac. Lucrările pentru tronsonul lipsă pot începeA1. Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Constructorul a primit undă verde pentru demararea lucrărilor la tronsonul final care completează autostrada între Sibiu-Vama Nădlac II.

Mai precis, Ministerul Transporturilor a eliberat Autorizația de Construire pentru cele două tuneluri „pentru urși” ce vor fi ridicate de UMB pe cei cinci kilometri ai Autostrăzii A1 Lugoj – Deva, și care lipseau pentur completarea autostrăzii.

Autostrada Sibiu-Nădlac va fi completată cu ultimul tronson

În luna aprilie, UMB a obținut Autorizația de Construire pentru cei cinci kilometri ai lotului, dar fără a include tunelurile. Segmentul lipsă al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva, cu un contract de 1,8 miliarde lei finanțat prin PNRR, include acum lotul de 9 km între Holdea și Margina.

Acest lot va permite finalizarea Autostrăzii de la Sibiu (Boița) până la Nădlac II.

Cele două tuneluri vor fi amplasate la kilometrii 52+841 – 53+209 și 53+581 – 55+459, având o lungime totală de 2,13 km.

În aprilie, UMB a demarat lucrările pregătitoare la drumurile de acces în zona nodului rutier de la Holdea, pe secțiunea incompletă a autostrăzii A1 Lugoj – Deva.

Aceste lucrări preliminare sunt realizate din direcția Margina (județul Timiș) și de la descărcarea Holdea (județul Hunedoara), pentru lotul de 9 kilometri Holdea-Margina, care beneficiază de finanțare prin PNRR.

„Antreprenorul care va executa secțiunea lipsă din autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, a adus utilaje în zona șantierului. Dinspre nodul rutier Holdea au început lucrări pregătitoare pentru drumul tehnologic”, a transmis CNAIR.

Sorin Grindeanu

Autostrada. Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Sorin Grindeanu pune întârzierea lucrărilor pe seama urșilor

Sorin Grindeanu a menționat că întârzierile proiectului au fost cauzate de prezența urșilor și altor animale sălbatice, în ciuda faptului că, în decursul anilor, Ministerul Transporturilor și CNAIR au beneficiat de fonduri europene suficiente pentru finalizarea tronsonului Sibiu-Nădlac, parte a coridorului Nădlac – Constanța.

Contractul pentru lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva a fost semnat în 2013 cu firma italiană Salini, iar în 2015, CNAIR a solicitat constructorului să implementeze ecoducte pentru a asigura continuitatea traficului de animale.

În ciuda faptului că proiectul era finanțat din fonduri europene, acesta a eșuat, iar contractul a fost reziliat în 2017.

CNAIR a fost nevoită să achite daune de peste 200 de milioane de lei, invocând rezilierea ilegală a acordului.

Ultimul lot din autostrada Sibiu-Nădlac trebuie finalizat până în 2026

Termenul de execuție pentur ultimul tronson din autostrada Sibiu-Nădlac este de 34 luni.

Dacă UMB va respecta termenii stabiliți, lucrările vor fi finalizate până în august 2026, iar decontarea facturilor va fi completă până în decembrie 2026. Astfel, va fi posibilă circulația neîntreruptă pe autostradă de la Sibiu (Boița) până la Nădlac 2, potrivit economedia.ro.