Marea recalculare. Cum arată documentul așteptat de pensionari

Marea recalculare. Cum arată documentul așteptat de pensionaripensionari / Sursa foto; EVZ

Milioane de români așteaptă deciziile de recalculare a pensiilor. Conform promisiunilor făcute de aleși, acestea vor ajunge în perioada următoare la beneficiari. Președintele Casei Naționale de Pensii a arătat ce informații conține documentul respectiv și la ce ar trebui să fie atenți pensionarii.

Pensii majorate. Cum arată documentul așteptat de milioane de români

Calculele privind creșterea pensiilor s-au încheiat, iar o parte dintre deciziile de pensionare au ajuns la Poșta Română. Astfel, acestea ar urma să ajungă la beneficiari până la finalul lunii august.

Daniel Baciu, șeful Casei Naționale de Pensii, a explicat ce conține documentul și la ce detalii ar trebui să fie atenți pensionarii.

În partea de sus a documentului, aceștia vor găsi datele personale și denumirea categoriei de pensie pe care o încasează.

La ce ar trebui să fie atenți beneficiarii

Tot în prima parte a deciziei de recalculare, seniorii vor găsi și „suma punctajelor anuale realizate de titular”. Aceasta se referă la numărul punctelor de contributivitate realizate de beneficiar.

Partea a doua a deciziei de pensionare cuprinde șase puncte.

Pensii

Pensii. Sursa foto: Digi 24

Prima secțiune cuprinde detalii legate de stagiul de cotizare realizat, iar a doua se referă la numărul de puncte de stabilitate. De ssemenea, la secțiunea „D”, pensionarii vor găsi detalii legate de numărul  total de puncte realizate la 1 septembrie;

Urmează date legate de valoarea punctului de referință și valoarea vechiului venit lunar. Cuantumul noii pensii este trecut la finalul acestei secțiuni, la punctul F.

Pensii recalculate. Deciziile vor ajunge la beneficiari în următoarele săptămâni

Potrivit directorului Poștei Române, documentele vor ajunge la pensionari în intervalul 16-30 august. Astfel, poștașii vor merge la domiciliul fiecărui beneficiar pentru înmânarea deciziei de recalculare. În cazul în care proprietarul documentului nu este acasă, poștașul are obligația să revină și a doua oară, spune șeful Poștei Române.

„Batem la ușa omului, dacă nu e prima dată acasă, încercăm și a doua oară, la o altă zi, în altă oră. Dacă nici acest lucru nu este posibil, atunci documentul va fi lăsat în oficiul poștal de care aparține beneficiarul. După fiecare încercare de livrare, lăsăm și o mică bucată de hârtie în care menționăm că s-a încercat livrarea, nu ați fost acasă și să sune la oficiul poștal”, a explicat șeful Poștei Române.