Triunghiul Bermudelor la Orăştie: șoseaua e un patinoar
- Ciprian Iancu
- 7 iulie 2011, 13:31
După cinci accidente grave produse în ultimele două zile, azi noapte încă o tragedie a avut loc. Şoferii povestesc cum volanul le fuge din mâini. Cauza: UMB Spedition a greşit reţeta asfaltului.
A fost nevoie de un accident mortal pentru ca drumarii să se mobilizeze cu adevărat pentru a repara greşeala făcută cu câteva săptămâni în urmă pe DN 7, între Deva şi Orăştie.
Asta după ce, săptămâna trecută, mai mulţi şoferi ajunşi în şanţul de pe marginea drumului reclamau că, în momentul în care încercau să reducă viteza, automobilele lor pierdeau total aderenţa, spunând că aveau impresia că alunecă pe un derdeluş de gheaţă.
"Ca şi cum aş fi fost cu sania"
Marţi după-amiază, două dubiţe s-au ciocnit în satul Spini, într-o curbă. Un stâlp de curent electric a căzut pe o casă, iar poliţiştii spun că accidentul a fost favorizat şi de carosabilul "umed şi foarte alunecos". Trei bărbaţi, aflaţi în unul dintre vehicule, au fost transportaţi la spital acuzând dureri ale coloanei şi membrelor.
Avea să fie doar preambulul unui eveniment şi mai tragic. La 8.20 PM, pe DN 7, la doar 3-4 kilometri distanţă de Spini, se formează pe sensul dinspre Orăştie spre Deva o coloană din cauza unei maşini care se pregătea să vireze la stânga pentru a părăsi şoseaua.
Venit din acelaşi sens cu un camion, Tudor Ursu (46 de ani, din judeţul Alba) observă că maşina din faţa lui aproape că oprise. Frânează şi el, dar degeaba. Camionul acroşează maşina din faţă, intră pe contrasens, loveşte un alt autoturism după care se izbeşte frontal de o dubiţă. O femeie din dubiţă moare în câteva clipe, şoferul maşinii, fiica femeii decedate şi nepoata ei, de doar trei ani, suferă răni grave.
La o oră după impact, şoferul camionului încă nu îşi dă seama ce s-a întâmplat: "O maşină din faţă... a semnalizat târziu... Am pişcat un pic frâna, dar a început să alunece şi mai rău. M-a luat ca şi cum aş fi fost cu sania. Am lăsat frâna, apoi am frânat din nou şi nu mai ştiu ce s-a întâmplat", spune tremurând din toate încheieturile Todor Ursu.
Accidente aproape zilnice
Reprezentanţii Serviciului de Poliţie Rutieră din cadrul IJP Hunedoara spun că aproape au pierdut numărul evenimentelor rutiere petrecute între Deva şi Orăştie în ultimele 10 zile, pentru că au fost şi câte două - trei pe zi, majoritatea favorizate de "pâcla" alunecoasă care se formează pe drum când plouă.
Au alertat Direcţia Regională de Drumuri încă de săptămâna trecută, au dispus limitări de viteză la doar 50 – 60 km/h, au amendat constructorul (asocierea Spedition UMB – Tehnostrade, ambele controlate de Dorinel Umbrărescu) cu 3.000 de lei, dar degeaba.
"Încă de săptămâna trecută, şoferii care au fost implicaţi în accidente ne-au declarat că nu mai puteau ţine maşinile pe sensul lor de mers, aşa alunecau de rău. Am făcut tot ce a depins de noi pentru a diminua pericolele din acea zonă", spune comisarul – şef Dan Micu, şeful Serviciului de Poliţie Rutieră Hunedoara.
Întârzieri pe motiv de vreme rea
Încă de pe 1 iulie, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, de care aparţin şi drumurile naţionale ce străbat judeţul Hunedoara, a emis un comunicat în care arăta că lucrările de impermeabilizare a carosabilului efectuate între Deva şi Orăştie au făcut ca asfaltul să fie alunecos, îi sfătuia pe şoferi să circule cu prudenţă şi promitea că situaţia se va remedia odată cu îndreptarea vremii.
Între timp, în zonă a plouat aproape în fiecare zi, iar accidentele au continuat, culminând groaznic cu cel de marţi seara. Contactat de EVZ, directorul DRDP Timişoara, Sorin Lucaci, a părut şi mai ferm decât zilele trecute: "Am chemat de urgenţă constructorul la faţa locului, neam mobilizat şi noi, utilajele sunt deja în drum spre zona respectivă, iar dispoziţia noastră este ca de mâine (joi-n.red.) să se înceapă lucrările de acoperire a carosabilului cu un tratament bituminos (criblură – n.r.) care să asigure rugozitatea carosabilului. Între Deva şi Orăştie, constructorul a aplicat o soluţie pentru im permeabilizarea re pa ra ţiilor făcute recent, lucru care a diminuat rugozitatea carosabilului. În 10 zile sperăm să reparăm toată porţiunea dintre Deva şi Orăştie".
DN 7 a fost reabilitat în perioada 2007 – 2009 de Spedition UMB în asociere cu Tehnostrade, pe porţiunea cuprinsă între Nădlac şi Sebeş. Mai ales între Deva şi Orăştie carosabilul a cedat, dar reparaţiile trebuie făcute tot de constructor, lucrarea fiind încă în garanţie. Reprezentanţii companiei Spe dition UMB au refuzat să comenteze acest subiect.