Tren regional la Sibiu

Tren regional la Sibiu

Sibiul va avea, din primăvara lui 2009, un tren regional care va circula pe rutele Sibiu-Cisnădie, Sibiu-Ocna Sibiului şi Gara Sibiu-Aeroport Sibiu.

Sibienii care locuiesc în Cisnădie, Ocna Sibiului, care lucrează în Zona Industrială Vest sau vor să ajungă la aeroport vor avea la dispoziţie un nou mijloc de transport rapid şi modern. Clubul Economic German „Transilvania“ a decis să investească în primul tren regional, pe care să îl pună în funcţiune, până cel târziu în primăvara anului viitor. Acesta va lega aeroportul şi Zona Industrială Vest de Gara Mare a Sibiului, aflată în „buricul târgului“, dar şi centrul oraşului de Cisnădie sau Ocna Sibiului. „Un exemplu de transport regional modern“

Prima cursă, de prezentare, va avea loc în 15 octombrie, odată cu inaugurarea Parcului Industrial ZIOS din Şura Mică. În acest tren se vor afla preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, Martin Bottesch, dar şi consulul general al Germaniei, Jean Pierre Rollin.   „Prin punerea în practică a acestui proiect, regiunea Sibiu poate fi dată ca un exemplu de transport regional modern şi atractiv. Avem nevoie de un mijloc de transport fiabil şi independent de traficul stradal cu care angajaţii să ajungă punctual şi în siguranţă la locul de muncă. Atât Zonele Industriale Vest şi Est, cât şi Zona Industrială ZIOS şi Zona Industrială Cisnădie se află în vecinătatea căii ferate existente“, spun Sorana Bradu, purtător de cuvânt al Clubului Economic German „Transilvania“.

Primul tren interurban al Sibiului va pleca, miercuri, 15 octombrie, din Gara Mare din Sibiu, la ora 12.00 şi se va întoarce de la Cisnădie la 12.20. Prezentarea traseului va continua cu plecarea din Gara Mare înspre aeroport, la 13.00, de unde va reveni în centrul oraşului la 13.45. Acelaşi tren interurban va părăsi Gara Mare la 14.40 şi va ajunge la destinaţia Ocna Sibiului la 14.55. Terasamentele trebuie refăcute Un grup de lucru, constituit în cadrul Centrului Economic German Transilvania, a pus bazele acestui proiect înainte de 2007, pornind de la existenţa unei reţele bine distribuite de căi ferate. Majoritatea nu sunt folosite decât de transportul de marfă, unele, precum cea spre Cisnădie, fiind în continuare închise. Pentru ca proiectul să intre concret în activitate conform spuselor reprezentanţilor Clubului Economic Transilvania, trebuie făcute câteva investiţii de infrastructură.

Astfel, în unele locuri este necesară o reabilitare a terasamentului. În această categorie intră linia industrială din vestul Sibiului şi ramificaţia Şelimbăr-Cisnădie. De asemenea, în Gara Turnişor trebuie montată o linie de ocolire pentru încrucişările de trenuri, iar liniile de intrare şi de ieşire din linia principală a CFR trebuie integrate în postul central de manevră existent. În linii mari, refacerea şi adaptarea infrastructurii ar necesita aproximativ 7,6 milioane de euro. Achiziţionarea automotoarelor mai înseamnă încă o investiţie de alte opt milioane de euro.

TRANSPORT

Preţuri între 1,5 şi 4 lei

Iniţiatorii proiectului prevăd un tarif al biletelor similar cu cel al actualelor tarife practicate de firmele locale de transport în comun pe traseele pe care trenul interurban ar urma să circule. Astfel, în oraşul Sibiu, biletul pentru o călătorie cu trenul regional ar fi de aproximativ 0,5 euro, între Gara Mare din Sibiu şi Şelimbăr - 0,75 euro, iar între Sibiu şi Cisnădie - 1 euro. Abonamentele pe aceste trasee ar urma să ajungă la preţul de 10, 15, respectiv 20 de euro.

15 octombrie este data cursei de prezentare a trenului regional

Ne puteți urmări și pe Google News