La mai puțin de o zi de la momentul în care a fost făcută publică, de către ministrul Transporturilor, ruta aleasă pentru viitoarea autostradă A9, Timișoara – Moravița, ies la iveală o serie de probleme legate de acest traseu. În cele din urmă, se pare că avem parte de un traseu de autostradă ”urban-țărănească”, care duce traseul spre…Bulgaria, transmite DeBanat.

Traseul Autostrăzii A9 traversează zone cu locuințe

Sursa menționată precizează că la scurt timp de la anunțarea de către Cătălin Drulă a finalizării primei etape a studiului de fezabilitate pentru viitoarea autostradă A9, bucuria momentului este înlocuită cu prezentarea unor informații adiacente acestei variante. Se pare că aceasta a fost realizată traversând zone cu locuințe, iar comuna Moșnița Nouă va fi din plin ”urbanizată” cu o autostradă construită printre case, arată vicepreședintele Consiliului Județean Timiș, Alexandru Proteasa.

În sprijinul afirmațiilor sale, el prezintă o serie de hărți în care traseul autostrăzii este suprapus peste imaginile satelitare cu zona traversată. Conform lui Alexandru Proteasa, din cauza traseului autostrăzii este pus în pericol chiar un proiect de construire a 15 kilometri de rețea de apă și peste 9 km de canalizare, cu finanțare europeană.

Finanțarea europeană este pusă în pericol

”Traseul autostrăzii Timișoara – Belgrad anunțat astăzi contravine punctului de vedere exprimat de către Consiliul Județean Timiș și ignoră consultarea unităților administrative teritoriale afectate de viitoarele lucrări. Principalul motiv pentru care acest traseu nu este dorit în teritoriu vizează parcurgerea unor zone cu locuințe construite și locuite cu infrastructură nouă de rețele tehnico-edilitare, varianta propusă aflându-se la doar 100 metri de intravilanul vechi al localității Moșnița Nouă.

De asemenea, traseul propus de minister pune în pericol finanțarea europeană prin programul operațional POIM privind construirea a peste 14 km de rețea de apă și a peste 9 km de rețea de canalizare. În calitate de vicepreședinte al Consiliului Județean Timiș voi relua punctul de vedere instituțional deja exprimat, în favoarea cetățenilor, și mă voi adresa Ministerului Transporturilor pentru clarificări”, spune Alexandru Proteasa.

Hărțile folosite la realizarea traseului sunt vechi de 15 ani

De asemenea, oficialul spune că hărțile folosite la realizarea traseului sunt vechi de 15 ani.

Proiectului propus spre jurizare specialiștilor, care au dus traseul printre casele unor oameni, arată că hărțile folosite la machetele de traseu sunt atât de prost întocmite încât țara spre care A9 conduce nu ar fi Serbia, ci … Bulgaria.

Pe harta aferentă proiectului, prezentată pe pagina oficială a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere ( www.cnadnr.ro ) este prezentată planșa cu variantele de traseu propuse și destinația finală a acesteia, adică … Bulgaria. Devine inacceptabil ca la un preț de peste zece milioane de lei, firma desemnată să se ocupe de studiul de fezabilitate care să întocmească hărți cu defecte atât de flagrante. În plus, acestea sunt total neactualizate și nu includ nici pe departe realitatea de pe teren.