Tranzactii de 1,5 milioane de dolari reali in fiecare zi pe "Second Life"

Tranzactii de 1,5 milioane de dolari reali in fiecare zi pe "Second Life"

EVZ publica primul reportaj din lumea virtuala in care oamenii isi iau alte identitati.

Aura Tatu e pasionata de internet, iar din 2006 s-a alaturat echipei Neogen in divizia media si publicitate. In lumea virtuala, prietenii o cunosc sub numele Lara Croft. Aura traieste o a doua viata intr-un loc populat de oameni care muncesc, fac bani si se distreaza. Iata reportajul pe care ea l-a realizat pentru EVZ, din „lumea-joc” care o pasioneaza atat de mult. Reportajul realizat de ea este insa cat se poate de real.

Poti sa vezi chiar si vantul care se opreste in panza unui steag. Doar ca arata ca in desenele animate. Este „Second Life” - un joc gratuit pe internet, care-ti permite sa-ti creezi o viata paralela de la A la Z.

Afaceri: moda si terenuri

Afacerile cu terenuri sunt printre cele mai profitabile in „Second Life”. Skarlet Rutledge se ocupa cu tranzactii imobiliare din noiembrie, anul trecut, si are acum la inchiriere o parcela pe o insula tropicala. Terenul este destul de mare, si pretul pe masura - 40.000 linden dolari (aprox. 150 $) pe luna. Linden dolarul e moneda „nationala” a acestei lumi. Castiga destul de bine, dar are reguli stricte de folosire a spatiilor pe care le inchiriaza, astfel incat traficul sa nu incetineasca serverele.

In timpul cat am stat de vorba, a vandut deja doua terenuri si negociaza o inchiriere. O parte din banii pe care ii castiga ii reinvesteste, iar profitul si-l transfera in dolari adevarati, pe cardul de credit. Din banii castigati in „Second Life”, Skarlet Rutledge isi plateste vacantele cu destinatii exotice din viata reala.

Lacoste Ferraris are 23 ani si este polonez. Face design vestimentar folosind texturi Dolce&Gabana, Lacoste sau Versace si isi vinde creatiile intr-un magazin din mallul lui Paul Lapointe. Are in oferta de la lenjerie si imbracaminte, pana la tatuaje. Cativa designeri vestimentari lansati in „Second Life” au obtinut contracte cu case de moda in viata reala.

Femeile sunt principalii clienti ai magazinelor de imbracaminte si multe obisnuiesc sa adere la grupurile de clienti VIP pentru a fi informate despre reduceri si promotii. „Second Life” iti da posibilitatea de a explora infatisari sau tinute indraznete, pe care poate nu ai curajul sa le adopti in viata reala.

Casatoriti si pe internet

Pe Ray Izumani l-am intalnit intr-o „piata de vechituri” - de fapt un loc cu obiecte gratuite sau foarte ieftine. Cautam amandoi texturi pentru constructii. Mi-a aratat casa pe care si-o ridica pe terenul virtual si care-i va servi drept model pentru cea din lumea reala. „Stii, Lara, imi este mai usor sa ma exprim asa. In plus, am cu adevarat senzatia spatiului si mai am avantajul ca, daca nu-mi place un perete, il mut sau il daram fara prea mare bataie de cap.” Simularea in 3D ii permite sa explice mai usor constructorilor cum isi doreste sa arate rezultatul final. Sotia lui urmeaza cursuri Harvard in „Second Life” si proiecteaza designul interior al viitoarei lor locuinte.

Educatie

Training gratis

La „Tree Of Knowledge Learning Center” incepe un curs despre cele mai eficiente me-tode de promovare in „Second Life”. Vreau sa ajung si la biroul Linden Lab, creatorul jocului, dar regiunea este plina si nu pot sa ma teleportez. In timp ce mai caut cursuri gratuite, schimb cateva cuvinte prin mesaje private cu amica Lotjke, o australianca ce locuieste momentan in Cape Town (Africa). Lotjke intra in „Second Life” mai mult pentru a se intalni cu prietenul ei ramas in Australia. Cele cateva ore pe care le petrec impreuna le dau senzatia ca distanta fizica dintre ei nu mai exista si, in plus, e mai ieftin decat sa vorbeasca la telefon.

Oameni si companii

150 de romani dintr-o „populatie” de 4,5 milioane

In prezent, cateva sute de romani traiesc vieti virtuale pe internet. Nu exista statistici oficiale, insa exista un grup al romanilor care numara circa 150 de membri. In total, in „Second Life” „traiesc” aproape 4,5 milioane de persoane. Iar tranzactiile de pe site se ridica la aproape 1,5 milioane dolari reali in fiecare zi.

Lumea virtuala, gazduita pe sute de servere internet, a ajuns sa se extinda la peste 23 de milioane de metri patrati. Pentru a mentine in functiune site-ul, compania Linden Labs schimba dolari adevarati de pe cardurile de credit in linden dolari - pentru internet. Aura Tatu ne-a vorbit despre experienta ei in „Second Life”: „Sunt oameni reali, cu vieti si culturi diferite, din toate colturile lumii.

Comunicativi si spontani, majoritatea sunt dispusi sa te ajute daca ai nevoie. Am intalnit oameni extraordinari in „Second Life”, minti inteligente, designeri talentati si personalitati fascinante. Fiecare incursiune in lumea virtuala e o experienta diferita, pentru ca practic imi creez propriul „joc”. Proiectul Neogen in „Second Life” mi-a dat posibilitatea sa invat rapid constructia obiectelor 3D, in singurul mod in care inteleg procesul de invatare: de placere. In joaca”.

Unele dintre cele mai mari companii si-au „deschis” reprezentante pe „Second Life”. Potrivit unui articol de pe site-ul Investors.com, aici sunt prezente nume precum IBM, General Motors, Toyota Motors, Dell, Cisco sau Reuters. IBM, de exemplu, a achizitionat 24 de terenuri. Pe unul va construi un magazin, de televizoare si alte electronice - tot virtuale. Dell se foloseste de joc pentru a promova un calculator pentru jocuri. Pe „Second Life”, acesta e un computer-gigant, in jurul caruia oamenii pot zbura. Iar Toyota vinde masini virtuale cu unu sau doi dolari.

Prima companie romaneasca ce si-a deschis un birou in „Second Life” este Neogen. Biroul este amplasat intr-o zona cu trafic intens - Plush Zeta (37, 44, 22) si este o transpunere a serviciilor on-line ale companiei, adaptate la lumea virtuala 3D.

Dupa afaceri

Concerte live si viata de club

Nikita Lumet este o olandeza care isi promoveaza muzica in „Second Life”. In seara asta (joi seara - n.r.) are programat un concert live, in clubul Mediaculture LTD. Clubul este detinut de Joy Ash, care se ocupa de managementul artistilor si le promoveaza evenimentele live. E plin. Se vorbeste in engleza, franceza, germana, olandeza. Oamenii sunt impacientati din cauza ca Nikita nu reuseste sa conecteze serverul pentru a transmite. „Niki, de ce nu se aude muzica?” In final, vocea Nikitei razbate prin boxe, isi cere scuze: azi a schimbat computerul si a trebuit sa refaca setarile. Brusc, toti cei prezenti se linistesc. Incepe sa cante pe acorduri de pian (are voce buna, desi la inceput se simte ca e emotionata).

Ne puteți urmări și pe Google News