Cei 2 kilometri ai oraşului se pot traversa chiar şi în 90 de minute.
Municipiul Sebeş, cunoscut până în urmă cu câţiva ani ca un cochet burg săsesc, cel puţin în zona sa de centru, a devenit un blestem pentru şoferii care trebuie să îl traverseze. În lipsa unei şosele de centură, la orele de vârf traficul este infernal. Cei doi kilometri lungime ai oraşului pot fi traversaţi, în mod normal, într-o jumătate de oră. Mai multe TIR-uri sau o simplă tamponare pot face ca acest interval să ajungă şi la o oră şi jumătate. La răscruce de drumuri europene Situarea oraşului la intersecţia drumurilor naţionale şi europene care leagă Sibiul, Alba, Clujul şi Hunedoara reprezintă un avantaj pentru dezvoltarea economică, însă este un adevărat ghinion în condiţiile în care soseaua de centură nu a trecut de stadiul de proiect. În plus, oamenii care au casele la drumul european se plâng de poluare, că nu pot dormi în camerele din faţă din cauza zgomotului, iar alţii au acuzat stricăciuni la faţade din cauza trepidaţiilor.
Traficul dificil scoate peri albi şi localnicilor care ştiu pe ce străduţe să circule pentru a scăpa de trafic. „E aglomeraţie mare. Dezastru. Dezastru. Nu ştiu cum să descriu altfel treaba asta“, s-a plâns Alin Haţegan. „E foarte prost tot traficul. Stai aici pe semaforul ăsta spre Alba-Iulia de îţi vine rău. Îl prinzi şi de 5-6 ori“, îl completează Cristian Ştefan. „Cunosc foarte bine Sebeşul, aşa că ştiu pe ce străduţe să o iau ca să scap de aglomeraţie. Mie îmi ia cinci minute să îl fac dintr-o parte în alta. Dacă nu am treabă în centru, că dacă trebuie să ajung în centru e cam nasol“, a declarat Emil Popescu.
26.000 de maşini pe zi Conform unui studiu, în fiecare 24 de ore Sebeşul este tranzitat în medie de 26.000 de autovehicule, majoritatea TIR-uri sau camioane de mare tonaj. „Sebeşul este un vechi burg, are străzi înguste, un singur sens de mers şi altul de venit, iar la ora actuală nu se poate tranzita Sebeşul fără 30, 40, 50 de minute şi este vorba despre 2 kilometri. Vă daţi seama că avem nevoie de această centură ca de aer“, a explicat primarul municipiului, Alexandru Dăncilă. În plus, poluarea ar fi, cel puţin, redirecţ ionată.
AMÅNARE
Prin hăţişul promisiunilor electorale Majoritatea miniştrilor transporturilor din ultimii ani au promis că vor aloca bani pentru şoseaua de centură a Sebeşului. Pe hârtie însă nu s-a semnat nimic concret. În contextul campaniei, este inevitabil ca această problemă majoră a oraşului să ajungă subiect electoral. Până în prezent, la propunerea reprezentanţilor PDL, aflaţi în opoziţie la Sebeş, consilierii locali au aprobat, acum aproximativ trei luni, alocarea a 1,6 milioane de lei, din cele 3,5 milioane propuse, pentru demararea studiilor şi exproprierilor în vederea realizării şoselei de centură a municipiului. Este luată în calcul realizarea a două rute de ocolire: o şosea de centură şi o ocolitoare care să asigure accesul direct spre zona industrială. Intenţia aleşilor este ca studiile şi exproprierile să fie finalizate la toamnă. Cu studiile pe masă, autorităţile din Sebeş doresc să „forţeze mâna“ Ministerului Transporturilor, pentru a aloca mai repede banii pentru construirea şoselei de centură, începând din primăvara anului viitor.