''Odinioară profesorii se temeau ca nu cumva copiii să creadă tot ceea ce citeau, dar astăzi sunt din ce în ce mai preocupaţi de faptul că elevii şi studenţii cresc gândind că totul e fals, sau, mai rău, că o ştire adevărată sau falsă e doar o chestiune de opţiune'', scrie Jessica Contrera, într-un articol unde îşi pune întrebări despre generaţiile care cresc într-o ţară în care preşedintele american a scris cuvintele Fake News pe Twitter de peste o sută de ori de când s-a instalat la Casa Albă.

La Newseum din Washington s-au inaugurat cursurile Fighting Fake News pentru a învăţa tinerii să separe faptele de opinii. Acestora le sunt date o serie de articole de examinat. La test puţini reuşesc să înţeleagă care ştiri sunt adevărate şi care nu.

Cel care a dat alarma a fost responsabilul pe Educaţie în Organizaţia pentru cooperare economică şi dezvoltare (OECD), Andreas Schleicher, care a invitat şcolile să ţină cursuri pentru a se înţelege dacă o ştire e de încredere sau nu: ''În trecut când vroiai o informaţie consultai enciclopedia – a spus el la BBC -dar acum tinerii navighează pe Internet şi trebuie să ştie să distingă sursele informaţiilor''.

"La sfârşitul lui 2016 un studiu al Universităţii Stanford a evidenţiat cum studenţii nu sunt în stare să evalueze credibilitatea unei ştiri. Vorba ''nu te încrede în informaţia mainstream'' a făcut restul. Edelman Trust Barometer survey, în 2017, sondând 1.500 de cetăţeni britanici, a evidenţiat cum doar 24% din cei chestionaţi au crezut în veridicitatea informaţiei, dar în 2015 erau 36%. Potrivit unui sondaj Reuters, publicat în iunie, 41% dintre britanici cred că ziarele şi televiziunile au făcut o treabă bună în a distinge faptele de ficţiune. Pentru ceilalţi, din păcate, sau din fericire, totul e Fake News", notează Corriere della sera.