Ce NOI TAXE pentru ŞOFERI pregăteşte Ministerul Mediului

Ce NOI TAXE pentru ŞOFERI pregăteşte Ministerul Mediului

Autorităţile intenţionează să înlocuiască timbrul de mediu cu o taxă pe consumul de combustibil, la care să se adauge o impozitare diferenţiată a maşinilor în funcţie de norma de poluare a motorului, a anunţat astăzi ministrul Mediului, Cristiana Paşca Palmer.

“Una dintre variantele pe care noi am luat-o în calcul şi pe care Ministerul Mediului a propus-o Grupului de lucru a fost o taxare a consumului de combustibil, şi atunci fiecare este taxat echitabil în funcţie de cât rulează, cât consumă. Vorbim despre un pachet în doi piloni: pe de o parte, taxarea combustibilului folosit cu o sumă mică, undeva la 2 lei pe fiecare plin de combustibil, şi pe de altă parte, o impozitare diferenţiată a autovehiculelor în funcţie de norma de poluare a motorului. Asta este propunerea noastră, dar Parlamentul este suveran şi va decide dacă se ia în considerare această propunere sau nu”, a explicat ministrul Mediului, citată de Agerpres. 

În context, Cristiana Paşca Palmer s-a declarat surprinsă de propunerea liderului PSD, Liviu Dragnea, prin care se solicită eliminarea timbrului de mediu între cele 102 taxe votate de Senat spre eliminare, arătând că acest tip de taxă a fost instituit în 2013, în timpul guvernării social-democrate. 

“Eliminarea timbrului de mediu în forma actuală fără să punem altceva în loc ar avea consecinţe nefaste pentru instituţia Fondului de Mediu, din care finanţăm toate aceste programe - Programul Rabla Clasic, Programul Rabla Plus şi celelalte programe pe care le-am lansat anul acesta, cum ar fi Casa Verde. Vorbim despre 1,2 miliarde de lei pentru care avem programe în derulare. Timbrul de mediu este o sursă foarte importantă de venit la Fondul de Mediu, asigură 45% din bugetul acestuia”, a spus ministrul. 

Ne puteți urmări și pe Google News

Totodată, Paşca Palmer a subliniat faptul că, în prezent, se lucrează la un punct de vedere referitor la propunerea de eliminare a timbrului de mediu, considerând că în forma sa actuală această taxă trebuie eliminată, dar în acelaşi timp înlocuită cu altceva. 

“Pe de altă parte, rambursarea taxelor de mediu pe care cetăţenii au cerut-o se face tot din bugetul Fondului de Mediu. Eliminând timbrul de mediu, noi nu vom mai avea, practic, niciun fel de taxare a poluării. Or, asta va duce la o creştere şi mai mare a problemei aerului, unde deja suntem într-o situaţie de pre-infringement. Lucrurile trebuie analizate la nivel sistemic, nu doar aşa printr-o decizie electorală, pentru că poţi să dai impresia că repari o situaţie, dar de fapt să creezi mult mai multe probleme în altă direcţie. Eu sper să existe o analiză foarte serioasă şi, dincolo de faptul că suntem într-o campanie electorală, să se analizeze pe larg consecinţele tuturor acestor măsuri. Intrarea României într-un infringement va însemna sancţiuni de până la 200.000 de euro pe zi, pe care le vom suporta cu toţii”, a menţionat ministrul Mediului. 

La începutul lunii iunie 2016, Curtea Europeană de Justiţie (CEJ) a declarat timbrul de mediu ca fiind ilegal.