Ți-a întârziat comanda la fast food? Nu se va mai întâmpla! Au avut grijă americanii
- Daniel Teodoreanu
- 29 octombrie 2021, 05:58
Știre excelentă pentru toți cei cărora le place mâncarea servită în restaurantele fast-foof. Datorită unei tehnologii futuriste, niciun client nu va mai putea spune: „comanda a venit târziu″. Așa cum am spus și în titlu, de acest aspect au avut grijă americanii.
În prim-plan apare Inteligența Artificială (IA sau AI, cum îi spun americanii). Așadar, o nouă companie de tehnologie spune că monitorizarea lucrătorilor de la fast food cu ajutorul AI va face comenzile mai precise.
Reprezentanții Agot AI, un startup din Pittsburgh (n.r. - oraş din statul Pennsylvania, SUA), susțin că pot revoluționa industria restaurantelor fast-food prin creșterea acurateței comenzilor.
Modelul Agot funcționează prin instalarea de camere de luat vederi în bucătăriile fast-foodurilor, astfel încât lucrătorii să fie monitorizați pentru a se asigura că toate comenzile sunt făcute corect.
De asemenea, cu această tehnologie bazată pe inteligența artificială se va determina unde este nevoie de mai multă pregătire. Asta a declarat pentru Insider cofondatorul și totodată directorul executiv al companiei, Evan DeSantola.
Maioneza nu va mai fi uitată niciodată
De exemplu, dacă un angajat pregătește un hamburger și uită maioneza, tehnologia ar semnala lucrătorului că lipsește ingredientul înainte ca acesta să ajungă la client și ar declanșa o verificare suplimentară, a declarat DeSantola pentru Insider.
Așadar, comanda nu ar mai fi întârziată în respectivul fast-food. Tehnologia de supraveghere construită de Agot nu se referă doar la corectarea greșelilor. Într-o perioadă în care comerțul cu amănuntul și fast-foodul, în special, se luptă să angajeze și să păstreze lucrătorii, viziunea computerizată a Agot ar putea fi folosită pentru a recompensa un lucrător pentru o zi fără greșeli, eventual cu un bonus.
Ar putea, de asemenea, să semnaleze probleme mai mari, cum ar fi să determine dacă angajații sunt epuizați și suprasolicitați sau dacă o anumită zonă de operațiuni are nevoie de o pregătire mai bună după greșeli constante.
Noi „furnizăm o serie de instrumente″, a spus DeSantola. Mai departe, companiile le vor implementa în moduri care să aibă sens pentru afacerile lor. Precizia comenzilor este o „problemă uriașă″ pentru orice fast-food.
Bonusuri pentru angajații din fast food
Touși, DeSantola nu anticipează că roboții vor fi o parte semnificativă a serviciilor de alimentație publică pentru cel puțin 10 ani. Între timp, tehnologia Agot ar putea crește acuratețea lucrătorilor umani, mai ales pe măsură ce mâncarea de tip fast-food devine mai lentă și mai scumpă, iar clienții ar putea avea mai puțină toleranță pentru erori.
Supravegherea angajaților de către angajatori nu este un lucru nou, dar a primit mai multă atenție în ultima vreme. Gigantul comerțului electronic Amazon este cea mai faimoasă companie pentru tehnicile sale de supraveghere.
Printre acestea se numără camerele cu inteligență artificială care monitorizează șoferii pentru excesul de viteză, distragerea atenției la volan și chiar pentru căscatul la locul de muncă. Sunt urmăriți și lucrătorii din depozite.
Alți comercianți cu amănuntul au implementat metode similare. Unele magazine 7-Eleven, Dairy Queens și Holiday Inns folosesc camere de la Live Eye Surveillance pentru a monitoriza continuu și a admonesta personalul în timpul turelor.
Pentru 399 de dolari pe lună, compania angajează lucrători de la distanță în India pentru a supraveghea în direct muncitorii, potrivit unui raport al Vice News. Nu este clar cum vor reacționa lucrătorii din fast-fooduri la o supraveghere mai mare din partea angajatorilor lor, conform businessinsider.com.