Teoria lui Oreste. De ce sunt marcate reducerile cu etichetă galbenă
- Ionel Sclavone
- 19 octombrie 2023, 23:31
Teoria lui Oreste despre folosirea culorii galbene în marketing și publicitate este cunoscută de toți cei care au de-a face cu domeniul. Și nu numai. Galben este o culoare care atrage atenția, la fel ca și roșul. De aceea sunt folosite la semnele de circulație, pe șosele, pe vestele de salvare și pe benzile pentru delimitare utilizate de poliție. Acesta este și motivul, spun specialiștii în marketing, pentru care etichetele promoționale sau care marcheză reduceri de prețuri sunt colorate în aceste culori.
Teoria lui Oreste Teodorescu despre folosirea culorii galbene în marketing și publicitate este disponibilă în orice manual de profil. Nu este nimic misterios și nici vreun secret bine ascuns. De altfel, nu doar galbenul este preferat, de comercianți, pentru a marca reducerile de prețuri și promoțiile. La fel de des întâlnite sunt și etichetele de culoare roșie. Ba, chiar, o anumită rețea de magazine, prezentă în număr foarte mare și în București, folosește și etichete verzi. Sunt în ton cu cardul de fidelitate pe care îl distribuie clienților.
Galben și roșu sunt două culori care atrag atenția, atât în natură, cât și în viața de zi cu zi. Semnele de circulație sunt vopsite în roșu sau galben. De asemenea, combinezoanele salvatorilor și vestele reflectorizate conțin benzi din aceste culori. Benzile pentru delimitare folosite de poliție sau de constructori sunt colorate în roșu sau galben.
Este și motivul, spun specialiștii în marketing, pentru care etichetele promoționale sau care marcheză reduceri de prețuri sunt colorate în roșu sau galben. O etichetă galbenă/roșie, într-o mare de etichete albe se observă de la distanță, iar clientul va dori să vadă despre ce este vorba. De altfel, unii comercianți aleg să folosească cele două culori în combinație pentru a marca reducerile de preț sau promoțiile. Secretul lui Polichinelle sau teoria lui Oreste.
Teoria lui Oreste despre reduceri
Oreste Teodorescu are propria teorie cu privire la folosirea culorii galbene în marketing. Mai exact la marcarea etichetelor cu reduceri de prețuri de la supermarketuri. Teoria lui Oreste este ceva mai complicată și amestescă științele neurologice cu mecanismul prin care un cumpărător devine interesat de un produs. În esență. însă, totul se reduce la ceea ce au spus alți specialiști în marketing, și am prezentat mai sus.
„Galbenul, atât de folosit în marketing și în publicitate, când este evidențiat un produs, își are reputația în natură, unde plantele, insectele și chiar unele animale se folosesc de această culoare, fie pentru polenizare, fie pentru atragerea unui partener. Plimbați-vă prin magazine și veți constata că, peste tot, reducerile de prețuri sunt scrise pe fond galben, la fel și promoțiile”, a spus Oreste Teodorescu pentru Playtech.
Foarte interesant, am putea spune. Doar că teoria lui Oreste are o mare lacună. Nu explică motivele pentru care la fel de multe magazine preferă etichetele roșii pentru a marca reducerile de preț. Și, după cum spunea cel mai important filosof al secolului trecut, Karl R. Popper, o teorie este lipsită de valoare dacă nu acoperă toate ipotezele de lucru. E drept că Popper făcea referire la teoriile științifice.