Rețeaua de știri americană intenționează să angajeze mai mult personal în Statele Unite și în Marea Britanie, să lanseze un nou realizator pentru orele de audiență maximă și să adauge noi programe în grila de weekend, pentru a profita de creșterea spectaculoasă de audiență de după alegeri și de nemulțumirea telespectatorilor de dreapta față de Fox News.

Ajutată de mobilizarea pe Twitter a simpatizanților lui Trump, care au îndemnat la abandonarea Fox și mutarea pe Newsmax, audiența săptămânală în orele de prime time a crescut cu 68%.

Luni, emisiunea de la începutul serii, realizată de Greg Kelly, avea o medie de 229.000 de telespectatori cu vârste de 25-54 de ani, grupul de vârstă cel mai vânat de agențiile de publicitate pentru televiziunile de știri, bătând pentru prima dată emisiunea Marthei MacCallum, de la Fox, care a înregistrat 203.000 de telespectatori.

Totuși, MacCallum a câștigat la total telespectatori, iar marți a câștigat la ambele categorii, sugerând că creșterile Newsmax pot fi destul de fragile.

Unele dintre cifrele cheie de audiență au mai scăzut față de vârfurile înregistrate imediat după alegerile din noiembrie.

Numărul mediul zilnic al telespectatorilor din prime time în săptămâna care s-a încheiat pe 4 decembrie a fost cu 21% mai mic față de cele două săptămâni anterioare, ajungând la 391.000 de telespectatori.

Cea mai puternică televiziune

Fox News, care a scăzut și el după vârfurile din perioada electorală, a avut totuși o medie de 2,9 milioane de telespectatori, un semn al forței televiziunii de știri cu audiența cea mai mare din lume.

Canalul tv a înregistrat cea mai mare audiență din istorie în noiembrie, cu 3,9 milioane de privitori în prime time, mai mare decât toate televiziunile pe cablu, nu doar cele de știri.

Emisiunea din prime time a lui Tucker Carlson a atins 5 milioane de telespectatori pentru a doua lună consecutiv, un record pentru orice televiziune pe cablu.

Totuși, directorul executiv al Newsmax, Chris Ruddy, a declarat că, în ciuda câtorva oscilații, televiziunea sa se situează peste nivelurile pre-electorale.

El vede ca viitor câmp de bătaie care trebuie cucerit pe cei 40 de milioane de telespectatori care nu au abonament la cablu.

Loialitatea se răsplătește

„Oamenii au obosit de Fox News. În plus există o percepție clară că televiziunea a încercat să-l saboteze pe președintele Trump.”

Donald Trump s-a plâns în mai multe rânduri de modul în care Fox a relatat despre administrația sa. Însă televiziunea a stârnit mânia președintelui mai ales în noaptea alegerilor, când l-a declarat pe Biden câștigător în Arizona – cu nouă zile înainte ca majoritatea presei să o facă.

„Cred că Newsmax a câștigat teren în fața Fox News deoarece a reușit să convingă o parte din audiența Fox că îi este mai loială președintelui decât este Fox”, a declarat Matt Gertz, un observator de la organizația Media Matters for America, citat de Reuters.