Modelul Nokia 1100 s-a vandut in peste 200 de milioane de exemplare, de la lansarea sa la inceputul anului 2003.
Numit de catre creatorii sai simplu „Penny”, Nokia 1100 s-a comercializat, de la momentul aparitiei sale pe piata - inceputul lui 2003, in peste 200 de milioane de exemplare, devenind astfel cel mai bine vandut produs electronic din istorie, informeaza Reuters.
Pretul sau este in acest moment de aproximativ 150 de lei (44 de euro). La momentul anuntarii acestui succes de vanzari, Nokia a lansat alte sapte modele cu pret sub 100 de euro, destinate tot celor cu buzunarul subtire.
Reteta succesului
Modelul 1100 si-a facut aparitia intr-un moment foarte favorabil, cand piete aflate in plina dezvoltare, precum China si India, incepusera sa absoarba masiv noile tehnologii. Ieftin, cu o lanterna in capat, un design simplu si o carcasa care impiedica praful sa intre in interiorul sau, micul telefon de la Nokia era alegerea ideala pentru cei cu posibilitati financiare limitate din tarile aflate in curs de dezvoltare.
Performanta celor de la Nokia este deosebita daca ne gandim ca produsele de succes ale altor companii sunt foarte departe de acest record. Apple a vandut in cinci serii popularul sau player iPod atingand cota de 100 de milioane de exemplare, iar Sony a vandut Play Station 2 in peste 115 milioane de exemplare.
Pe locul doi se afla tot un telefon Nokia, celebrul 3310, care s-a vandut in peste 126 de milioane de exemplare. „Am ajuns la concluzia ca cei care au avut primul telefon un Nokia au ramas la Nokia apoi”, a spus Soren Petersen, directorul pe afaceri destinate pietelor emergente, de la Nokia.
Telefoanele fara rival
Studiile au aratat ca, incepand cu 2002, vanzarile de telefoane in tarile aflate in plina dezvoltare au crescut cu peste 300% anual, pe cand in tarile dezvoltate au crescut doar cu 60%. „Penny” a fost astfel special creat pentru pietele cu un urias potential precum India si Rusia, care in ultimii ani reprezinta principala tinta a companiei Nokia.
De altfel, pe astfel de piete, compania finlandeza are o pozitie solida, neavand practic concurenta. Pe pietele mature are competitori de top, precum companii ca Samsung sau Motorola, mai ales pe segmentul de telefoane avansate. „Nu putem concura cu Nokia pe segmentul de telefoane ieftine deoarece este un producator foarte puternic”, a spus Yun Jong-yong, presedintele Samsung Electronics. Pe viitor, Nokia isi va externaliza tot mai mult productia de telefoane in tari precum India sau Rusia, pentru a micsora costurile de productie. La momentul actual, aproximativ 23% din productie este externalizata.