Telefonul fix nu-i mai atrage pe români

Telefonul fix nu-i mai atrage pe români

Romtelecom pierde bani cu telefonia fixă, acoperind „găurile“cu serviciile de internet şi TV.

Romtelecom a înregistrat venituri de 219,2 milioane euro în primul trimestru al anului curent, în scădere cu 1,3% comparativ cu perioada similară a anului trecut şi pierderi operaţionale de 14,2 milioane euro.

Cauzele care au dus la scăderea veniturilor companiei sunt reducerea cererii pe segmentul telefoniei fixe şi scăderea veniturilor aduse de telefoanele publice. La acestea se adaugă reducerea tarifelor la serviciile de voce şi la internet, se arată în comunicatul transmis de grupul grec OTE, acţionarul majoritar al Romtelecom.

Compania a investit mult în păstrarea clienţilor existenţi şi în atragerea unora noi. Romtelecom a lansat şi promoţii, care au adus clienţi mai mulţi pentru serviciile de internet, dar nu şi pentru telefonia fixă. De exemplu, dacă te abonezi până la 31 mai la serviciul de internet de mare viteză ClickNet de la Romtelecom poţi alege un calculator cadou (desktop sau laptop), plus 20% reducere la abonamentul lunar sau 50% reducere la abonament, pe toată durata contractului. Dolce şi ClickNet, „perlele coroanei“ Pierderile ar fi fost probabil mai mari dacă nu ar fi fost în mare măsură compensate de evoluţia bună a serviciilor de internet în bandă largă (broadband) şi de televiziune digitală.

La sfârşitul acestui trimestru compania a consemnat 448.000 utilizatori de internet de mare viteză ClickNet şi 484.000 de clienţi la serviciul de televiziune Dolce, lansat la finalul lunii noiembrie 2006. Pe segmentul de telefonie fixă, operatorul a pierdut clienţi, însă nu atât de mulţi ca anii trecuţi. Romtelecom a consemnat 3,02 milioane de clienţi la finele lunii martie, cu 6,2% mai puţini decât numărul raportat la sfârşitul primului trimestru din 2007, când înregistra 3,22 milioane de clienţi. Şi operatorul UPC România, unul dintre principalii concurenţi Romtelecom, a consemnat în primul trimestru al acestui an venituri de 38,5 milioane de euro, în scădere cu 11,7% faţă de aceeaşi perioadă din 2007.

Ne puteți urmări și pe Google News