Taxa second-hand, în continuare discriminatorie

Taxa second-hand, în continuare discriminatorie

Guvernul a trimis deja scrisoarea de răspuns privind taxa auto către Comisia Europeană.

Modificările propuse nu respectă însă decât pe jumătate observaţiile făcute de reprezentanţii executivului European.

Reducerea taxei în funcţie de valoarea de piaţă a maşinilor second-hand ar putea fi pusă în practică, însă problema discriminării, adică perceperea taxelor doar pentru maşinile second-hand aduse din afara ţării, nu şi pentru cele cumpărate din România, nu va fi rezolvată. Şi-au făcut calculele pentru buget Chiar dacă nu au ţinut cont de toate observaţiile CE, prin noile modificări trimise la Bruxelles, autorităţile au avut grijă să-şi acopere şi golul pe care îl va aduce la buget reducerea taxei second-hand print triplarea acesteia în cazul maşinilor noi.

Astfel, taxa pentru un Logan cu motor de 1,4 litri va ajunge la 420 de euro. Valorile exacte ale noii taxe ce va fi reglementată printr-o ordonanţă de urgenţă vor fi bătute în cuie abia la sfârşitul lunii, după negocieri cu executivul european.

Vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe, ne-a declarat că, în aceste condiţii, va lua în calcul reducerea personalului şi chiar micşorarea investiţiilor programate pentru acest an.

Ne puteți urmări și pe Google News