Tarom va redeveni ce a fost. Promisiunea şi anunţul ministrului Transporturilor

Tarom va redeveni ce a fost. Promisiunea şi anunţul ministrului TransporturilorSursa foto: Arhiva EVZ

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat recent că în intervalul 2024-2025, compania Tarom va ajunge pe profit.

Tarom va redeveni ce a fost. Promisiunea şi anunţul ministrului Transporturilor. Una dintre măsurile menite să readucă compania pe plus este legată de vechile aparate de zbor.

Astfel, în 2021 vor fi vândute avioanele din generaţia veche pentru a le face lor celor moderne. „Conform planului de restructurare ar trebui (n.r. - să fie Tarom pe profit) în 2025”, a dezvăluit ministrul Transporturilor.

Amintim că Tarom a primit un ajutor de salvare în 2020. Mai departe, suma prevăzută în acel ajutor ar trebui returnată, dar cum compania nu are capacitate de a-l returna, ajutorul de salvare va fi transformat în ajutor de restructurare.

În acest sens, conform ultimelor informaţii oficiale, se lucrează intens la planul de restructurare. Planul implică uniformizarea flotei, ceea ce înseamnă că ar urma să rămână o flotă mai mică. „Aproximativ trei sferturi din dimensiunea actuală”, a completat Cătălin Drulă, care a reamintit că „reducerea personalului a şi început” (n.r. – la Tarom).

„Anul acesta se vând avioanele vechi şi o să vină avioane noi. Există o comandă făcută acum doi ani de cinci avioane Boeing 737 Max. Pe acest plan care eficientizează pe partea de reducere de personal, deja au plecat voluntar vreo 300 de oameni, deja sunt în evaluare ceilalţi, prin reducerea direcţiei tehnice, planul are mai mulţi paşi.

Tarom va redeveni ce a fost

Vor fi doar două tipuri de aeronave, Boeing şi ATR, ceea ce reduce mult costurile, cu aeronave de tip modern. În acest plan ar trebui să revină pe profitabilitate în 2024 - 2025”, a declarat ministrul Transporturilor.

În luna februarie, Tarom anunţa că a rămas cu patru agenții externe pentru vânzarea biletelor. Conform informaţiilor de la acea vreme, serviciile oferite de agențiile respective erau preluate de structurile interne Tarom și în online.

De asemenea, aproape 200 de angajaţi au plecat din companie până în februarie, iar până în toamnă vor fi concediați încă 500. Scopul acestor măsuri are legătură cu reducerea cheltuielilor. Tarom a închis 11 agenții externe în Austria, Franța, Germania, Grecia, Israel, Italia, Olanda, Marea Britanie, Spania, Turcia și Ungaria. Astfel, Tarom mai are doar patru agenții care funcționează,  cele din Paris, Londra, Bruxelles și Chișinău.

În urma tuturor restructurărilor, se va face o economie la bugetul companiei de aproximativ 1 milion euro.