Tactica adoptată de restaurante pentru a scăpa de faliment. Cum au strâns rândurile pentru a rezista crizei
- Emma Cristescu
- 10 august 2022, 22:26
Inflația a făcut restaurantele să apeleze la măsuri stricte. Patronii au găsit o soluție pentru a nu pierde clienții și pentru a păstra prețurile vechi. Porțiile sunt mai mici, dar oamenii sunt fericiți.
Unele restaurante, printre care şi cele mai mari lanțuri de fast-food, nu vor să își piardă clienții sau să mărească prețurile. Proprietarii au găsit o soluție pentru a face față inflației și pentru a nu își închide afacerea.
Din cauza inflației, restaurantele au redus cantitatea porțiilor de mâncare sau au eliminat sucul din meniuri. Antreprenorii au declarat că aceasta este o soluţie pentru a nu mări şi mai mult preţurile. Clienții sunt fericiți că nu trebuie să scoată o avere din buzunar, chiar dacă mănâncă mai puțin.
Anul trecut, o porție de cartofi copți de 250 de grame costa 6 lei şi 50 de bani. Acum această cantitate are preţul de 7 lei. O friptură de pui de 220 de grame era 11 lei, acum o porţie de 200 de grame ajunge la 14 lei.
Ce soluție au găsit restaurantele
Cu toate că sucul după o masă copioasă era bine venit, patronii au decis să-l elimine total din meniu. „Deja sunt câteva lanțuri care au implementat aceste tipuri de meniu, care conțin doar sandviș plus cartofi”, spune Christian Casian, reprezentant firmă de curierat mâncare. „Clienții sunt mulțumiți şi cred că este, cât de cât, ok şi vânzările au crescut”, spune Ana, bucătar.
Clienții au declarat că preferă să mănânce mai puțin, dar să plătească un preț mai mic. Ei înțeleg situația cu care restaurantele se confruntă din cauza inflației. „După părerea mea, ar trebui să micșoreze porția”, spune o femeie. „Eu, dacă vreau să fac economie prefer o porție mai mică şi să plătesc mai puţin”, mai spune cineva „Să se micșoreze cantitatea, având în vedere şi gradul de obezitate în rândul copiilor”, mai recomandă o persoană.
Şi guvernatorul BNR a declarat că există o temperare a consumului. Mugur Isărescu consideră că în al doilea semestru această scădere va fi mult mai vizibilă. Autoritățile încearcă să găsească cele mai bune soluții pentru a ține în picioare afacerile, în special cele din industria Horeca, potrivit A3.