În ciuda alocării unui procent uriaș din PIB pentru înarmare, Uniunea Sovietică nu a reușit să țină pasul cu Statele Unite ale Americii. În ultimii ani ai Războiului  Rece, supremația aeriană a SUA era incontestabilă. Avioanele de luptă americane erau mai bune decât tot ce aveau sovieticii, inclusiv Su-27, un avion de luptă intrat în serviciu în 1988.

Anii au trecut de atunci, iar Federația Rusă n-a mai avut niciodată posibilitatea de a investi atât de mult în industria de apărare. Cu toate astea, strănepotul Su-27 a depășit toate așteptările și le dă americanilor mari bătăi de cap.

Sukhoi Su-35S, a doua versiune îmbunătățită a Su-27M, este o aeronavă cu un singur loc și două motoare. Marele său atu este manevrabilitatea. Acest avion de luptă multirol de „generație 4 ++” s-a dovedit a fi un adversar foarte periculos pentru rivalii săi din SUA, inclusiv F-15 Eagle, F-18 și chiar F-35 Lightning II.

Armamentul lui Su-35 include un tun automat Gryazev-Shipunov (GSh-30-1) care folosește mai multe tipuri de muniție de calibrul 30 mm.  Avionul poate transporta o mare varietate de rachete aer-aer, aer-sol și anti-nave, precum și o serie de bombe ghidate prin  laser și satelit.


Rusia provoacă SUA! Bombardiere rusești și avioane de vânătoare, interceptate!

Rusia a cucerit Egiptul cu celebrele avioane SU-35


Cu o viteză maximă de 2.390 km/h și o rază de acțiune de 3600 de kilometri la mare altitudine (plafonul de zbor-18 000 de metri), Su-35 reprezintă, conform specialișilor din Occident, un avion de luptă capabil să facă față cu brio nevoilor Federației Ruse, cel puțin până când armata rusă va reuși să producă Sukhoi Su-57, un avion de luptă invizibil de generația a cincea.

O altă mare problemă a americanilor este că rușii vând acest avion de luptă avansat unor țări care nu se află printre aliații SUA, lucru poate produce schimbări nedorite  pentru echilibrul de putere din diferite regiuni ale lumii.

Chinezii au primit 4 aeronave în 2016 și încă 10 în 2017 din cele 24 pe care le-au comandat. Restul avioanelor ar trebui livrate până la sfârșitul acestui an. Potrivit unor surse, valoarea contractului este de 2,5 miliarde de dolari și include diverse clauze privind mentenanța și furnizarea unor motoare de rezervă.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE