SUA și votul prin corespondență. Anunț făcut de YouTube

SUA și votul prin corespondență. Anunț făcut de YouTube

La mai puțin de două luni până la scrutinul prezidențial din Statele Unite, YouTube a început să adauge clipuri videourile despre votul prin corespondenţă.

Votul prin corespondență, denunțat de liderul de la Casa Albă, Donald Trump, pentru că i-ar favoriza pe rivalii democrați, este un subiect controversat în timpul campaniei.

YouTube îl va propune automat internauților, în timpul căutărilor unui material video despre un candidat, la informații practice despre procesul electoral.

Într-un anunţ făcut miercuri, platforma video precizează că adaugă prin urmare chestiunea votului prin corespondenţă la lista de subiecte pe care le urmăreşte deoarece ea lasă loc unor informaţii false, cărora trebuie să li se opună contraargumente, scrie Agerpres.

Ne puteți urmări și pe Google News

Președintele Statelor Unite pune în mod frecvent la îndoială votul prin corespondență, invocând posibilitatea fraudei.

Votul prin corespondenţă ar urma să fie amplu folosit la alegerile prezidenţiale de la 3 noiembrie din cauza epidemiei de Covid-19.

De acum, în SUA, atunci când un internaut va viziona un video care implică în căutarea sa cuvintele „vot prin corespondenţă” va vedea de asemenea o fereastră de informare care îi indică „informaţii fiabile”.

Leslie Miller, vicepreşedintă a YouTube pentru afaceri publice, a explicat că acestea sunt redactate de un centru de studii neutru, Bipartisan Policy Center.

Această fereastră de informare apare odată ce videourile, indiferent cine este cel care vorbeşte sau cine le încarcă pe YouTube, chiar dacă este vorba de preşedintele SUA, a precizat YouTube pentru AFP.

Gigantul american a mai folosit această strategie de a adăuga context asupra altor teme supuse unor informaţii false, cum ar fi mersul pe Lună sau epidemia de noul coronavirus.

Grupul a mai făcut să apară ferestre de informare practice (în engleză sau spaniolă) şi despre cum te poţi înregistra pe listele electorale şi despre cum să votezi, imediat ce un internaut caută un video despre candidaţii la preşedinţie, dar şi pentru Congres.

„Lucrăm intens pentru a face din YouTube o sursă mai fiabilă de actualităţi şi de informaţii, precum şi o platformă deschisă pentru un discurs politic sănătos”, a adăugat Leslie Miller.

Deseori acuzate că nu iau suficiente măsuri împotriva dezinformării, a conţinuturilor problematice sau periculoase, toate rețelele de socializare încep să desfăşoare rând pe rând un arsenal de măsuri pentru a lupta împotriva dezinformării privind noul coronavirus sau alegerile prezidențiale din SUA.