Stufstock, la final

Stufstock, la final

Cea de-a cincea editie a festivalului de la Vama Veche, incheiata aseara, a fost cea mai buna de pana acum, potrivit organizatorilor.

In forfota de sfarsit de saptamana, stradutele din Vama Veche au fost, parca, si mai colorate, animate de amatorii de muzica, de la rockeri cu palarii si jachete negre pana la punkeri cu piercinguri si creste, adunati pentru editia 2007 a Festivalului Stufstock, care s-a incheiat aseara.

Cu un buget care sa asigure capetele de afis tinute de staruri internationale si cu mai bine de 50 de artisti romani si straini invitati sa sustina concerte, cea de-a cincea editie a „Woodstock-ului de la Vama Veche” s-a dorit si cea mai indrazneata.

Cu atat mai mult cu cat, asa cum declara Mircea Toma, unul dintre organizatorii festivalului, evenimentul si-a depasit functia initiala, aceea de a struni tentatia operatorilor locali de turism de a transforma satul intr-o oaza comerciala.

„Cu cinci ani in urma, incercam sa pastram traditia corturilor pe plaja. Daca le vedeti si astazi, este semn ca Vama Veche este populata de oameni care sa fie mai aproape de natura decat de beton”, spunea Mircea Toma.

„Manelele s-au intors unde se simt bine”

Cu un nume cunoscut, sustinut de un mix ce variaza de la rock, punk, funk sau jazz, festivalul este acum mai degraba o metoda de a apara genurile culturale. „Muzica house, latino si manelele s-au intors acolo unde se simt ele bine si noi nu - intre Mangalia si Mamaia”, spun organizatorii. „Cat despre cauza ecologica... e bine sa ne pastram vigilenta”, adauga ei.

Amatori de muzica sau sensibili la cauza ecologista, cateva mii de spectatori s-au adunat in fiecare seara de festival  in fata scenei Marina Park din Vama. Cei aproximativ 7.000 de oameni care i-au aplaudat vineri pe punkerii britanici Toy Dolls si-au continuat petrecerea cu Zdob si Zdub, Zob sau cu rockul sanatos si ironiile la adresa „modelelor culturale” cu care ne-au obisnuit Timpuri Noi.

Tot cam atatia spectatori au dorit sa-i vada, sambata seara, si pe americanii Dandy Warhols. Basarabenii din formatia Gandul Matei, una dintre primele trupe care a cantat rock in romaneste dincolo de Prut, au incalzit publicul cu „rock din Moldova”, urmati de Phoenix, in formula consacrata, cu Nicu Covaci, Mircea Baniciu, Ovidiu Lipan Tandarica, Mani Neumann si Josef Kappl.

Phoenix, „in razboi” cu tehnica

Publicul a aplaudat piesele vechi, de la „Mugur de Fluier” si „Nunta” pana la cele mai noi succese, de pe cel mai recent album al trupei, „Baba Novac”. Cheful a continuat chiar daca Nicu Covaci a criticat necontenit tehnicienii de sunet, alungand si spectatorii din primele randuri, care acopereau monitoarele.

„Cum de altii pot si noi nu putem?!”, a strigat iritat Covaci dupa a patra piesa, care nu sunase cum dorea. „Asta e chitara cu 12 corzi, nu-i contrabas”, a reluat razboiul si dupa a cincea piesa, iar la a sasea parea deja exasperat: „E o meserie grea, in orice caz”.

Solourile incredibile de vioara ale lui Mani Neumann, carora tobele lui Tandarica le-au dat avant in rafale, au spart tensiunea si au incheiat un concert extraordinar. Seara de duminica avea sa-i readuca pe scena, in alte formule, pe Mircea Baniciu si pe Mani Neumann, pentru prima oara in Romania cu mixul insolit de jazz, rock, folk si muzica clasica pe care-l promoveaza cu vechea sa trupa germana, Farfarello.

Ne puteți urmări și pe Google News