Studiu. Tinerii din România preferă învățarea prin exemple practice și exerciții relevante
- Iulia Moraru
- 17 iunie 2024, 13:01
Un studiu realizat de UP Generation arată că 70% dintre tinerii din România, cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani, preferă programe de învățare ce se bazează pe exemple practice, exerciții și scenarii din viața reală.
Cei mai mulți dintre aceștia sunt interesați de o educație care să îi ajute să-și descopere talentele și să-i pregătească pentru succes, renunțând astfel la teoria predată în școli.
Tinerii din România vor programe educaționale mai practice
Tinerii români manifestă o preocupare semnificativă pentru dezvoltarea personală și pregătirea profesională. Aproape toți (95%) au identificat domeniile în care doresc să progreseze, cu educația financiară (37%), abilitățile de vorbit în public (36%), și competențele în marketing și comunicare (28%) în fruntea preferințelor.
De asemenea, aceștia își mai doresc să-și îmbunătățească și competențele în leadership și management (25%) și să învețe mai mult despre antreprenoriat (22%). De asemenea, un număr semnificativ de respondenți sunt interesați de tehnologie și inovație.
În timp ce adolescenții se concentrează pe dobândirea abilităților de exprimare liberă în public, tinerii care sunt deja studenți sau în primul lor loc de muncă acordă o prioritate mai mare educației financiare în comparație cu media generală.
De asemenea, tinerele se arată mai interesate de dezvoltarea empatiei și a inteligenței emoționale (24%), în contrast cu băieții, care sunt mai atrași de domeniile tehnologice (30%), inclusiv inteligența artificială. Băieții manifestă, de asemenea, o predilecție pentru vânzări și negociere.
Stabilitatea financiară, căutată de cei mai mulți
Când au fost întrebați despre schimbările pe care ar dori să le aducă în viața lor pentru a se simți împliniți, 14% dintre tineri și-au exprimat dorința pentru stabilitate financiară, în timp ce 12% au menționat că își doresc să investească în învățare și educație.
Un procent similar caută o transformare în carieră, fie că este vorba de găsirea unui loc de muncă nou sau schimbarea celui actual, de a câștiga mai mult sau de a avea mai multă flexibilitate.
Pentru 6% dintre tineri, îmbunătățirea abilităților sociale și emoționale, precum și dezvoltarea încrederii în sine sunt cheile către împlinire.
„Din păcate, școala nu pregătește copiii și tinerii pentru viață, nici personal, nici profesional. Tinerii nu sunt învățați să gândească critic, cu propria minte, să formuleze întrebări, să caute informații, să găsească soluții și alternative la situațiile cu care se confruntă. Angajatorii își doresc oameni capabili să gândească independent, dar sistemul educațional nu dezvoltă aceste competențe.
Adolescenții și tinerii se simt debusolați și copleșiți pentru că nu reușesc să-și găsească o traiectorie în viață în acord cu aspirațiile și abilitățile lor. Orientarea educațională și vocațională este realizată superficial, fiind chiar inexistentă în multe contexte, iar unui consilier vocațional din școli îi revin în grijă prea mulți elevi (peste 1000)”, a declarat Monica Florea, CEO și fondator UP Generation, antreprenor cu 25 de ani de experiență de business.
Aceasta mai spune că rezultatele arată că tinerii resimt o nevoie majoră și un interes puternic în a-și îmbunătăți abilități care nu sunt învățate în mod obișnuit nici la școală, nici la facultate.
În special, există un accent pe abilitățile socio-umane esențiale în mediul profesional, cum ar fi colaborarea, comunicarea, adaptabilitatea, gestionarea emoțiilor și reziliența.
Cele mai importante abilități cheie pentru tineri, în viitor
„Aceasta nu este prima cercetare pe care o realizăm în rândul reprezentanților Generației Z, iar datele ne confirmă și de această dată că tinerii își doresc să fie pregătiți mai bine pentru provocările reale ale vieții personale sau profesionale.
Interesul lor pentru dezvoltare dincolo de ceea ce oferă școala ne bucură și ne dă speranță, mai ales că, la rândul nostru, ne căutăm constant colegi bine pregătiți. Suntem încântați că am avut oportunitatea de a realiza acest studiu și că există un program precum UP Generation, care răspunde acestor nevoi critice.
Personal, mă implic ori de câte ori este nevoie ca mentor, deoarece cred cu tărie în potențialul tinerilor și în importanța sprijinirii acestora pentru a-și atinge obiectivele”, a declarat Cori Cimpoca, fondatoarea agenției de cercetare MKOR, antreprenor cu peste 15 ani de experiență de business și mentor în programele UP Generation.
Lucrul în echipă, comunicarea, gestionarea emoțiilor, gândirea critică, luarea deciziilor, mindset-ul și autocunoașterea sunt doar câteva dintre competențele cultivate în cadrul programului recent lansat. Inițiatoarea acestui proiect inovator este Monica Florea, care, alături de o echipă formată din psihologi, psihopedagogi, traineri, antreprenori și specialiști din diverse domenii, a contribuit la dezvoltarea programului pentur toții tinerii.
Acesta este conceput să răspundă nevoilor generației actuale, ținând cont de contextul social și de afaceri de astăzi, dar și de perspectivele viitorului.