Din ce în ce mai mulţi studenţi români au devenit conştienţi că nu e suficient să facă o facultate pentru a găsi un loc de muncă bun şi pentru a se dezvolta profesional, mai ales că, pe timp de criză, oferta angajatorilor s-a redus.
Unii se pregătesc din timpul facultăţii pentru viitoarea carieră, căutând alternative de profesionale. Una dintre acestea este tabăra de business pentru studenţi şi tineri profesionişti – BizCamp, organizată de BizCampus.
Aflat la a treia ediţie, evenimentul este structurat pe două mari teme: carieră şi branding personal, după cum explică cea care conduce proiectul, Anca Matei. Cu invitaţi de seamă din comunicare, relaţii publice, resurse umane, branding şi altele, evenimentul se adresează tuturor tinerilor care caută oportunităţi de carieră.
„Vreau să învăţ să mă simt confortabil cu mine” Printre tinerii care s-au înscris la cele două zile de conferinţe, întâlniri şi ateliere, se numără şi Alex Cilibianu, un absolvent al Facultăţii de Jurnalism a Universităţii din Bucureşti. În vârstă de 22 de ani, Alex a lucrat în mai multe redacţii din Capitală. Dar şi-a dat seama că nu asta e vocaţia lui. Atunci s-a apucat să înveţe cât mai multe lucruri care să îl ajute să se dezvolte personal şi profesional.
Are două ţinte clare: să înveţe să vorbească în public şi să îşi îmbunătăţească engleza. Pentru prima s-a înscris la BizCamp. Recent a participat la un concurs de discursuri şi a făcut multe greşeli. „Aveam de vorbit despre cenzura în media la nivel moral şi instituţional şi când am ajuns pe scenă m-am trezit vorbind despre alte idei care-mi trecuseră prin cap”. Apoi, analizând discursurile celorlalţi participanţi şi-a dat seama că foarte mulţi s-au abătut de la subiect. „Mi se pare că noi, românii, de cele mai multe ori când trebuie să vorbim în public nu ne descurcăm aşa de bine pentru că nu suntem în stare să ne asumăm emoţiile şi să lucrăm cu ele”. O explicaţie pentru acest comportament, crede Alex, este că în şcoala românească nu se pune accent pe discuţii şi dezbateri. „Eu vreau să învăţ să mă simt confortabil cu mine” şi asta să se vadă în interacţiunea cu ceilalţi, mai spune el.
Iar pentru viitoarea carieră, Alex crede că cel mai important lucru deocamdată este să călătorească mult şi să se experimenteze. De asemenea, vrea să lucreze în locuri cât mai diferite şi să capete experienţă. De când a luat pauză de la munca într-o redacţie, din vara anului trecut, a învăţat foarte multe lucruri care i-au ridicat stima de sine.
A venit din Cluj să îşi dezvolte creativitatea
O altă studentă care participă la cele două zile de BizCamp, Adina Moldovan, a venit din Cluj-Napoca special pentru eveniment. Încântată că participarea nu costă nimic, ea vrea să înveţe cum să fie creativă.
A plecat din Cluj ieri, de ziua ei de naştere, vrând neapărat să îi vadă pe unii dintre invitaţi. E prima dată când participă la acest eveniment, deşi ştie de el de la prima ediţie.
Studentă la Comunicare şi Relaţii Publice la Universitatea Babeş Bolyai, ea crede că orice loc de muncă presupune să fii creativ şi ar vrea să înveţe cum îşi poate dezvolta această aptitudine. Este conştientă că pentru a găsi un loc de muncă bun are nevoie de mai mult decât să îndeplinească cerinţele angajatorilor şi încearcă să îşi dezvolte cât mai multe aptitudini. „Pentru a fi creativ e nevoie să spargi regulile”, spune tânara de 21 de ani, care speră ca în cele două zile de ateliere şi întâlniri va învăţa cum, când şi cât e bine să spargi regulile.
Rampă de lansare în carieră
După ediţia trecută a BizCamp, mulţi studenţi şi-au găsit locuri de muncă la companiile care au participat. Unul dintre cei despre care evz.ro a scris atunci, Laurenţiu Buică, este acum un membru al echipei de organizatori, fiind într-un stagiu de practică la BizCampus, care se va încheia cu angajarea lui.
Organizarea evenimentului începe cu două luni înainte, explică Maria Nistor, cea care se ocupă de marketing şi relaţii publice. Echipa condusă de Anca pune la punct o strategie prin care stabileşte cine vor fi invitaţii care să le vorbească participanţilor, ce teme vor fi abordate, cum se vor desfăşura atelierele etc.
Anca spune că a combinat pasiunea sa pentru astfel de activităţi cu strategie şi viziune. Ideea de a organiza un eveniment care depăşeşte modelul clasic al conferinţelor, training-urilor sau târgurilor de joburi i-a venit tot ei. Singurul regret este că pe vremea când era studentă astfel de iniţiative erau foarte rare. „Mi-ar fi plăcut să particip”, spune ea. A găsit însă alternativa în organizaţii non-profit unde i s-a dezvoltat pasiunea pentru munca în echipă.