Sorin Grindeanu e nemulțumit. La Timișoara s-au montat 22 de grinzi în două săptămâni

Sorin Grindeanu e nemulțumit. La Timișoara s-au montat 22 de grinzi în două săptămâni Sursa:facebook

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu s-a arătat nemulțumit de progresul extrem de mic al lucrărilor. A cerut monitorizare strică a acestui proiect de aproape 300 de milioane de lei.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a făcut astăzi, 5 februarie, o vizită fulger pe șantierul Centurii Timișoara Sud. S-a declarat total nemulțumit de stadiul lucrărilor, mai exact de faptul că firma care construiește șoseaua pare că se mișcă în ritm de melc. Grindeanu a cerut monitorizarea atentă a lucrărilor de către Compania Națională de Drumuri și a spus că va verifica din nou șantierul peste două săptămâni.

„O nouă verificare a lucrărilor pe șantierul Variantei Ocolitoare Timișoara Sud. Sunt nemulțumit de evoluția lucrărilor. În două săptămâni s-au montat doar 22 de grinzi! Vreau monitorizarea proiectului de DRDP Timișoara. Peste 2 săptămâni voi reveni să verific șantierul, în alt punct - Freidorf-Utvin“,a scris Sorin Grindeanu, pe Facebook.

Ne puteți urmări și pe Google News

Investiție importantă

Ordinul de începere al lucrărilor pentru construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud a fost emis  în martie 2020. Investiția totală în acest proiect se ridică la  272 de milioane de lei, fără TVA. Mai exact, aproape 57 de milioane de euro. Durata de realizare a acestui contract uriaș este de 30 luni, dintre care 6 luni pentru activitatea de proiectare şi 24 luni pentru execuţia lucrărilor. Perioada de garanţie a lucrărilor este de 120 luni. Antreprenorul care realizează proiectarea și execuția Variantei de Ocolire Timișoara Sud, este compania TIRRENA SCAVI S.p.A.

 Șosea de 25 de km

Tronsonul va avea o lungime de 25 km și începe la strada Polonă a municipiului Timişoara, DJ 591 spre Cenei, urmează traseul pe direcţia V – S până la intersecţia dintre DJ 593 şi DN 59 spre Moraviţa, unde se va amenaja un nod rutier cu pasaj superior, continuă pe la sud de localitatea Giroc, apoi traseul se desfăşoară pe direcţia S – N, ocolind pe la Est localitatea Rudicica, intersectează DJ 592, ocolind pe la Est Timişoara, în zona localităţilor Moşniţa Nouă şi Moşniţa Veche, traversează canalul Bega la Est de Ghiroda şi se uneşte printr-un nod rutier cu Varianta Ocolitoare Timişoara Nord la km 549+076 pe DN 6.

În ceea ce privește centura de vest a municipiului, autoritățile sunt încă în faza de analiză. Studiul de fezabilitate trebuie predat în prima parte aacestui an. Din cele patru variante de posibil traseu, două sunt în analiză. Centura de vest ar urma să aibă circa 14 kilometri și două benzi pe sens, spre deosebire de centura sud, care este construită acum cu o bandă pe sens.