Sorana Cîrstea critică dur politicienii români: Lumea a renunțat să mai aștepte ceva de la ei

Vineri, în cadrul unei festivități de premiere organizate la Țiriac Collection din Otopeni, jucătoarea de tenis Sorana Cîrstea a lansat un nou atac la adresa politicienilor români, exprimându-și frustrarea față de lipsa de investiții în sportul din România. Potrivit acesteia, nivelul de implicare din partea statului este atât de scăzut încât nimeni nu mai are așteptări reale de la autorități, singura speranță pentru viitorul sportului românesc fiind susținerea oferită de sectorul privat.

Sorana Cîrstea: "Sportul este cel mai bun PR pentru o țară"

"Cred că toată lumea a renunțat să mai aștepte ceva de la politicieni sau de la Statul Român în ceea ce privește sportul. Singura salvare vine de la sponsorii privați, așa cum vedem și în cazul fundației Ion Țiriac. Sunt oameni care doresc să contribuie la dezvoltarea sportului în România și sper să vedem mai mulți astfel de oameni în viitor," a declarat Sorana Cîrstea, cu ocazia evenimentului în care Ion Țiriac a premiat sportivii medaliați la Jocurile Olimpice de la Paris cu mașini personalizate.

Cîrstea a continuat să sublinieze importanța sportului ca ambasador al imaginii naționale, punând accent pe potențialul său de a promova România la nivel global.

"Sportul este cel mai bun PR pentru o țară, iar eu nu pot înțelege de ce există o astfel de reticență din partea autorităților de a investi în el. După ce mă voi retrage din cariera sportivă, am de gând să militez pentru o schimbare în acest sens. Voi face tot ce-mi stă în putință pentru a impulsiona investițiile în sport," a declarat jucătoarea de tenis, conform ProTv.

Cîrstea: „Sportivii români - eroi folosiți în scopuri politice”

Jucătoarea de tenis a menționat, de asemenea, că deși sportul în care activează oferă oportunități financiare pentru cei care ajung la nivel înalt, multe alte discipline nu au același noroc.

"Jucătorii de tenis sunt, într-un fel, privilegiați. E adevărat că părinții trebuie să facă sacrificii la început, dar odată ajunși în top, sportivii încep să câștige bine. În schimb, sunt sporturi în care muncești zeci de ani pentru a obține o medalie și nimic mai mult. Vorbesc ca sportivă, dar știu că sunt mulți oameni inteligenți în România care pot face mai mult dacă sportul ar fi considerat o prioritate națională," a adăugat Sorana Cîrstea.

Nu este prima dată când Cîrstea își exprimă nemulțumirea față de modul în care sunt tratați sportivii români. La începutul lunii august, după ce România a câștigat medalii la Jocurile Olimpice de la Paris, Cîrstea a postat un mesaj pe rețelele de socializare în care acuza că sportivii sunt adesea utilizați pentru câștiguri politice, fără ca statul să le ofere condiții adecvate de antrenament.

O astfel de critică a venit în contextul în care și înotătorul David Popovici, dublu medaliat la Paris, a tras un semnal de alarmă cu privire la situația deplorabilă a infrastructurii sportive din țară. Popovici a declarat atunci că speră ca succesul său să conducă la investiții mai consistente în sălile de sport și facilitățile de antrenament din România.

Ion Țiriac s-a ținut de cuvât. Sportivii români au primit mașinile

În cadrul festivității de vineri, organizate de Ion Țiriac, sportivii români care au cucerit medalii la Jocurile Olimpice de la Paris au fost răsplătiți cu autoturisme Hyundai Ioniq 5, fiecare având numere de înmatriculare personalizate și inscripționate cu numele și performanțele lor. Evenimentul a fost o ocazie pentru a recunoaște eforturile acestor sportivi, dar și pentru a atrage atenția asupra necesității unui sprijin mai consistent din partea statului.

Printre cei care au primit mașini se numără și gimnasta Sabrina Maneca-Voinea, care a obținut locul 4 în finala de la sol la Paris. Mai mult, sportivii care au câștigat două medalii la Olimpiadă au fost premiați cu câte două autoturisme.

Evenimentul a fost marcat de prezența unor personalități de seamă din lumea sportului, printre care Elisabeta Lipă, președinta Agenției Naționale pentru Sport, Mihai Covaliu, președintele Comitetului Olimpic și Sportiv Român, precum și jucătoarele de tenis Simona Halep și Sorana Cîrstea, alături de legendarul Ilie Năstase.

Sorana Cîrstea spune că sportul românesc are nevoie de susținere

La Jocurile Olimpice de la Paris, România a reușit să obțină un total de nouă medalii: trei de aur, patru de argint și două de bronz. Dintre acestea, înotătorul David Popovici a câștigat aurul la proba de 200 metri liber și bronzul la 100 metri liber, iar canotorii Andrei Cornea și Marian Enache au triumfat la dublu vâsle masculin.

Echipajul feminin de opt plus unu a adus, de asemenea, aur pentru România, în timp ce multiple echipe de canotaj au câștigat argintul. Aceste rezultate remarcabile sunt dovada talentului și dedicării sportivilor români, însă criticile aduse de Cîrstea și Popovici subliniază necesitatea urgentă de a investi în infrastructură și resurse pentru a susține acest nivel de performanță în viitor.

Medalii Jocurile Olimpice

Jocuri Olimpice. Sursa foto: LinkedIn

Mesajul clar al Soranei Cîrstea este că sportul românesc are nevoie de o susținere reală și consistentă, nu doar de la sponsori privați, ci și din partea statului, dacă România dorește să continue să fie competitivă pe scena internațională.

Revista presei