Soluții pentru mai multe locuri libere de parcare. „Este nevoie urgentă de o procedură.” La ce concluzie au ajuns autoritățile

Soluții pentru mai multe locuri libere de parcare. „Este nevoie urgentă de o procedură.” La ce concluzie au ajuns autoritățile Sursa foto: arhiva EVZ

Șoferii sunt nemulțumiți de lipsa locuri de parcare din Capitală, iar autoritățile încearcă să găsească cele mai bune soluții. Ele au declarat că totul ar fi mai simplu dacă legea ar fi aplicată cum trebuie.

Bucureștiul duce lipsă de locuri de parcare, iar acest lucru îngreunează munca șoferilor și a autorităților. Directorul de programe în cadrul Centrului Român de Politici Europene, Alexandru Damian, și un proaspăt absolvent de științe politice la King’s College London, Vlad Adamescu, au întocmit un raport prin care vin cu mai multe soluții.

Potrivit raportului, în 2021, au fost emise 72 de amenzi și avertismente pentru parcări neregulamentare pe zi, de către Polițiile Locale de Sector și de către Poliția Municipală București. Acest lucru arată că oamenii legii au fost mai mult decât îngăduitori.

Cele mai active în 2021, referitor la sancționarea parcărilor neregulamentare, au fost Poliția Sectorului 1 și Poliția Sectorului 6, iar Sectoarele 2 și 3 au fost cele mai permisive. Primăria Sector 2, Primăria Sector 5 și Primăria Generală nu au ridicat nicio mașină pentru parcare neregulamentară în anul precedent.

Ne puteți urmări și pe Google News
locurile de parcare București

Sursa: arhiva EVZ

Marea problemă este imposibilitatea polițiștilor de a amenda direct șoferii care au parcat în locuri nepotrivite. Doar Poliția Națională poate să îi identifice. Raportul mai arată că doar două sectoare din cele 6 ridică mașini de pe trotuare, iar celelealte șomează.

Cu ce soluții vin autoritățile

„Este nevoie urgentă de o procedură care să uniformizeze și să rezolve eventualele constrângeri legale care nu permit Primăriilor de Sector și Primăriei Generale să ridice mașinile parcate neregulamentar pe trotuare”, se arată în raport.

O soluție este aplicarea legii. Toleranța administrației locale asupra parcărilor afectează autoritățile, dar și șoferii.

Printre soluții la această problemă se regăsesc folosirea sesizărilor cetățenilor privind mașinile parcate neregulamentar într-o manieră structurată, profesionalizarea și reorganizarea Polițiilor Locale, extinderea parteneriatelor între Polițiile Locale de Sector și Poliția Națională până la rezolvarea portițelor legale sau transparența extinsă.

O altă soluție este ca polițiștii să poată identifica persoanele care parchează neregulamentar. Raportul arată că sancțiunile mai mari ar putea să îi sperie pe șoferii care nu respectă legea.

Ce se va întâmpla în Capitală

Viceprimarul Stelian Bujduveanu a promis venituri de cel puțin 1 milion de RON pe zi din taxa de parcare la nivelul companiei municipale de parking.

Compania municipală plănuiește să se ocupe de mașinile parcate pe locurile pe care le gestionează. Până anul viitor, vor fi cel puțin 34.000 de locuri de parcare în plus. Firma are în plan și să aplice sancțiuni pentru cei care parchează în fața instituțiilor, potrivit bulentin.de