ȘOFERII, nemulțumiți de RCA: Este „hârtia care nu înseamnă nimic”

ȘOFERII, nemulțumiți de RCA: Este „hârtia care nu înseamnă nimic”

RCA-ul este perceput drept “hârtia pe care trebuie să o ai, pentru ca poliția să nu-ți ia talonul” ori “biletul de reparație al mașinii persoanei pe care ai accidentat-o”. “Nefiind vorba despre un produs pe care șoferii îl achiziționeaza în propriul folos, acesta nu are vreo însemnătate”, declară Irina Rainer, Qualitative Research Manager Exact Cercetare și Consultanță.

Compania Exact Cercetare a realizat recent un studiu privind percepția românilo asupra asigurărilor auto. 

“Din acest motiv, ei se orientează spre cele mai ieftine polițe RCA, fiind astfel favorizate companiile care oferă cele mai competitive prețuri”, mai adaugă coordonatorul studiului. 

Șoferii, nemulțumiți de tarifele ridicate percepute

Ne puteți urmări și pe Google News

Șoferii înțeleg însă utilitatea RCA-ului și sunt de accord să achite anual o taxă pentru a putea circula pe drumurile publice. 

Ei nu sunt însă de acord cu tarifele ridicate pe care toți asiguratorii le practică atunci când vine vorba de tinerii cu vârste mai mici de 30 de ani și care ajung să achite circa 500 eur/an pentru a se putea deplasa, spre exemplu, cu o mașina autohtonă. Sunt de asemenea nemulțumiți în legătură cu creșterile constante de prețuri, operate an de an de companiile ce emit polițe de tip RCA și de scumpirile polițelor, în cazul încadrării într-un anumit grad de risc, în funcție de istoricul asiguratului (bonus malus). 

“Asiguratorii trag de timp”

Referindu-ne de această dată la experiențele legate de reparația mașinii în baza politei RCA a vinovatului, șoferii sunt de părere că “asiguratorii trag de timp”. Este vorba, pe de-o parte, de timpii necesari oferirii autorizației de reparație: în anumite cazuri, asiguratorul nu oferă autorizația de reparație pe loc, ci își rezervă un termen pentru derularea unei anchete, termen ce poate atinge chiar 90 de zile. Pe de alta, este menționată perioada relativ lungă din momentul în care șoferul se prezintă la service cu mașina avariată și până în momentul primirii acceptului de plată din partea asiguratorului. 

Chestionați în legătură cu varianta ideală de asigurare auto obligatorie, șoferii și-ar dori ca fiecare mașină implicată într-un accident să poată fi reparată pe RCA-ul propriu. Astfel, în situația în care ar fi vorba despre un produs ce le este direct adresat, ei ar fi dispuși să opteze pentru companii de renume, ce practică tarife mai ridicate, dar în legătură cu care nu există dubii în ceea ce privește calitatea reparației și timpul scurt de așteptare. 

Asigurarea de tip CASCO – “inutilă” pentru bărbați, „o investiție care merită” pentru femei

În ceea ce privește utilitatea asigurării de tip CASCO, părerile participanților la studiu sunt total diferite din perspectiva categoriilor de gen. 

Astfel, bărbații consideră că o astfel de investiție anuală, pe lângă faptul că este una ridicată, nu le este utilă: “Dacă aduni banii cheltuiți în decursul unui an pentru a repara daunele survenite din vina ta, cheltui mai puțin decât valoarea primei anuale de asigurare CASCO”. 

Ei mai sunt de părere că, în cazul unei mașini cu vechime de câțiva ani, investiția în polițe CASCO nu se justifică: “În câțiva ani, plătești la Casco întreaga contravaloare a mașinii. Mai bine pui banii deoparte și îți cumperi alta”. 

Femeile au însă o cu totul altă perspectivă. Ele iau în calcul posibilitatea unor evenimente rutiere cu daune semnificative:  “Știu că dacă se va întâmpla un accident, o pot repara fără a fi nevoită să scot din buzunar în câteva zile o sumă imensă de bani”, “Investiția merită pentru siguranța ta și a bugetului!”

Bărbații ar fi însă deschiși în a contracta polițe CASCO în situația în care companiile de asigurări le-ar returna după un interval prestabilit o parte din suma achitată (ex: 10%), în situația neutilizării poliței.  

Participanții la studiu au fost atât femei, cât și bărbați, cu vârste cuprinse între 18-39 de ani. Analiza a fost realizată în intervalul 3-17 iunie 2015.