Șoferii mai au de așteptat. Întârziere de 12 ani la Autostrada Moldovei

Șoferii mai au de așteptat. Întârziere de 12 ani la Autostrada MoldoveiAutostrada Moldovei. Sursă foto: Dreamstime.com

Autostrada Moldovei este unul dintre cele mai așteptate drumuri de mare viteză din România. Șoferii care circulă în zona de est a țării ar putea să mai aștepte încă 12 ani până când să folosească autostrada dacă CNAIR nu va încheia un contract în timp util.

Autostrada Moldovei A8 este unul dintre cele mai importante obiective de infrastructură mare din România, dar proiectul este în pericol din cauza problemelor birocratice. Irinel Bucur, unul dintre cei mai vocali activiști ai autostrăzii A8, susține că șefii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pun în pericol tot proiectul pentru că nu au închis amiabil contractul de completare a studiului de fezabilitate. Termenul limită este vineri, 1 august, iar dacă acest contract nu o să fie semnat, întârzierile ar putea fi și de 12 ani.

„AMR 3 zile pt închiderea amiabilă a contractului de completare a studiului de fezabilitate pentru Autostrada Unirii - A8, Tg Mureș - Tg Neamț! E foarte important acest aspect ca să nu depășim punctul fără întoarcere unde societatea nu mai are ce pierde, pierzând deja totul referitor la acest proiect și să nu mai stea blocat alți 8-10-12 ani până când va mai ajunge în situația de acum!”

Autostrada Moldovei, a 8, traseu, construcție

Autostrada Moldovei, întârziere de 12 ani Sursă foto: CNAIR

Importanța națională a Autostrăzii Moldovei trebuie să primeze pentru CNAIR

Irinel Bucur a continuat prin a spune că dacă CNAR nu va încheia în următoarele trei zile contractul de completare al studiului de fezabilitate va încălca preverile Legii Autostrăzii Unirii. Bucur a mai adăugat că, în acest moment, pentru șefii companiei ar trebui să primeze importanța națională și internațională a Autostrăzii A8, făcând referire la contextul geo-politic de la granița cu Ucraina. Autostrada Moldovei este unul dintre cele mai așteptate drumuri de mare viteză, mai ales, pentru că face legătura între estul și vestul țării.

„Prin neînchiderea amiabilă a contractului (inclusiv prin expirarea acestuia) CNAIR pune în pericol implementarea cu celeritate a Autostrăzii Unirii - A8, program fanion în Programul de Transport agreat cu Uniunea Europeană pentru exercițiul financiar actual și acționează contrar prevederilor Legii Autostrăzii Unirii. Proiectul trebuie să continue în varianta cea mai favorabilă a acestuia și propusă deja de specialiștii Bei Passa contractați în cadrul acestui contract iar banii publici plătiți pentru această expertiză să nu fie aruncați în vânt!”, scrie Irinel Bucur.