Francizele de succes ale Hollywoodului sunt exploatate pana la ultimele resurse, in miscari inteligente de marketing.
Una dintre cele mai profitabile gaselnite este transformarea serialelor de succes in filme de cinema, si invers. Ieri, compania Walt Disney a anuntat ca planuieste lansarea unui serial TV pe baza trilogiei „Piratii din Caraibe”, care l-a avut pe Johnny Depp in rolul capitanului Jack Sparrow.
Anuntul a fost facut concomitent cu lansarea in cinematografele lumii a „Familiei Simpson”, realizat dupa longeviva serie TV animata, care va ajunge pe ecranele romanesti din 27 iulie. Indragitele personaje create de Matt Groening - Homer, Bart, Marge, Lisa si Maggie - aflate din 1988 pe micile ecrane, au in filmul regizat de David Silverman misiunea de a-si salva oraselul de la dezastru.
Filmul a avut premiera pe 21 iulie, intr-un orasel de aproape 10.000 de locuitori din Statele Unite, Springfield, unde a si fost plasata povestea. Serialul a avut 400 de episoade, a primit 23 de Premii Emmy si titlul de Cel mai bun serial al secolului XX, acordat de „Time”.
„Piratii”, fara Johnny Depp?
Chiar daca e posibil ca Johnny Depp, care a declarat ca va lua o lunga pauza, sa nu mai joace rolul lui Jack Sparrow, un serial cu „Piratii din Caraibe” se anunta profitabil, dupa ce a avut incasari de 939 de milioane de dolari in intreaga lume. Seria, una dintre cele mai profitabile francize cinematografice, i-a avut in distributie si pe Orlando Bloom, pe Kiera Knightley si chiar pe Marcel Iures.
„Ideea este de a ne axa pe Jack Sparrow la tinerete si de a arata fanilor cum a ajuns acesta un pirat celebru”, a declarat o sursa apropiata Disney pentru publicatia „The Daily Star”, citata de Mediafax. La fel ca si „Simpsonii”, care au devenit un icon in cultura pop, lansarea serialului va fi insotita de obiecte promotionale cum ar fi jucarii, jocuri sau carti.
La Hollywood primeaza banii
Criticul de film Alex Leo Serban afirma ca este firesc sa existe continuari ale unor productii de succes, cum sunt „Familia Simpson” si „Piratii din Caraibe”. „Succesul depinde numai de public, iar tot ce are succes se continua intr-o forma sau alta.
Publicul se ataseaza de personaje si este normal sa-i oferi o continuare a unui film, a unei carti, a unui serial pana cand trendul se epuizeaza”, explica el. „In ceea ce ii priveste pe producatori, ei fac acest lucru numai din ratiuni financiare, pentru ca la Hollywood asta primeaza”, adauga Alex Leo Serban.