Semne de revenire pentru TURISMUL de CROAZIERĂ în Marea Neagră. PORTUL CONSTANȚA, destinația preferată

Semne de revenire pentru TURISMUL de CROAZIERĂ în Marea Neagră. PORTUL CONSTANȚA, destinația preferată

După ce în 2018, nicio navă maritimă de croazieră nu a acostat în portul Constanța, anul viitor poate însemna revenirea turismului cu pasagere în Marea Neagră. Conducerea portului Constanța are deja un grafic al navelor care vor veni, pe Dunăre sau pe Marea Neagră, în 2019, pe litoralul românesc.

Deși portul Constanța are un Terminal de Pasageri, cu o capacitate de operare de 100.000 de pasageri pe an, pentru navele de croazieră fluviale și navele maritime de pasageri, în 2018 prea puține vase turistice au acostat aici. Și nicio navă maritimă. “Pentru anul 2019 avem anunțate deja 21 de nave de croazieră dintre care două nave maritime. Sperăm ca și acest sector de activitate să crească și să contribuie la dezvoltarea atât a portului, cât și a orașului, că dacă vin aceste nave vor veni și pentru oraș”, a declarat, pentru EVZ, directorul general al Administrației Porturilor Maritime Constanța, Dan Nicolae Tivilichi.

Dacă în anii trecuți zeci de nave maritime de croazieră ajungeau la Constanța, pe Marea Neagră, aducând turiști care plecau din porturi italiene sau grecești, cu escale la Istanbul, în acest an pe litoralul românesc au ajuns doar câteva nave fluviale cu pasageri care au navigat pe Dunăre. “Trebuie să ne uităm la contextul geopolitic care este în Marea Neagră care a influențat foarte mult apetitul navelor de a vizita, nu Portul Constanța, ci Marea Neagră. În definitiv dacă vin în Marea Neagră, cu siguranță vin și în Portul Constanța. Înregistrăm o creștere față de anii precendenți la ceea ce se cheamă nave fluviale”, spune Dan Nicolae Tivilichi.

Directorul Adiminstrației Porturilor Maritime Constanța apreciază intenția autorităților din Tulcea și Constanța de a construi drumul expres care “ar face ca turiștii care se îmbarcă pe autocare, din Portul Constanța, să ajungă mai repede în zona Deltei Dunării”. În 2019 sunt déjà programate 19 nave fluviale cu pasageri care, navigând pe Dunăre, de la Viena la Constanța, vor ajunge inclusiv în Delta Dunării. “Dacă discutăm de navele fluviale, am avea nevoie de o predictibilitate a cotelor Dunării, ca să spun așa. Iar la Marea Neagră, să se liniștească apele în contextul actual și vom avea și nave maritime de croazieră, deocamdată s-au anunțat două”, comentează Dan Nicolae Tivilichi,