Se toarnă asfalt de milioane de euro pe gheaţă

Se toarnă asfalt de milioane de euro pe gheaţă

Marile bulevarde ale Capitalei sunt reparate pe timpul ierni în baza unui contract controversat, atribuit de șefii de la Administrația Străzilor după doi ani de licitație. Specialții spun că sub 10 grade Celsius nu se toarnă asfalt

Valoarea unui contract privind lucrări de reparaţii pe cele mai importante străzi din Capitală, atribuit de Administraţia Străzilor Bucureşti, este ţinută la secret. În baza acestuia- mai multe bulevarde au fost rase de asfalt în luna noiembrie și s-a turnat un nou covor, chiar și acolo unde nu erau gropi, susţin cei care locuiesc în zonele unde au fost şi sunt şantiere.

Șeful de la străzi nu știe ce și cum

Concret, pe data de 23 noiembrie, Administraţia a publicat un comunicat privind atribuirea contractului. Pe de altă parte, asfaltarea a demarat la începutul lunii noiembrie, în mare grabă, iar şefii de la drumuri promit că 49 de blevarde vor fi reparate până la sfârşitul anului. Bucureştenii spun că s-a turnat asfalt şi pe artere unde nu erau probleme. „În Prelungirea Ghencea ne-au făcut mașinile praf, negre, acum o săptămână și jumătate- când au turnat asfalt. Nici nu era stricat drumul”, povesteşte un bucureştean.

Contactat de Evenimentul zilei pentru a afla care este valoarea contractului, de ce se lucrează intens pe timp rece pe străzi şi cum pot finaliza reparaţiile pe cele 49 de străzi până la sfârşitul anului acesta, directorul adjunct al instituţiei, Alin Vieru, părea că nu ştie nimic. „Nu știu să vă spun valoarea contractului”, a declarat Alin Vieru. Potrivit acestuia, contractul a fost atribuit către asocierea Strabag-Straco. Întrebat ce bulevarde sunt şi dacă printre ele se află şi Kiseleff, Alin Vieru a spus că nu ştie să fie acea arteră. Pe de altă parte, comunicatul dat de instituţia pe care o conduce îl contrazice: Bulevardul Kiseleff ocupă poziţia întâi în lista şantierelor pe acest an.

173 de milioane de euro, în ultimii patru ani

Reporterii EVZ au aflat călicitaţia a fost demarată în 2014, ea fiind contestată de mai multe ori. Contractul prevede încheierea unui acordcadru pe patru ani, perioadă în care cele două firme vor astupa gropile pe cele aproximativ 500 de străzi administrate de Municipalitate. Informaţia că cele două firme vor fi „drumarii” Bucureştiului în următorii patru ani, a fost confirmată şi de Alin Vieru. Pentru întreținerea bulevardelor și marilor străzi, Administrația a estimat lucrări în valoare de aproximativ 45 milioane de lei fără TVA, potrivit anunţului de licitaţie.

Dacă pui asfalt sub 10 grade, pui degeaba

Specialiști din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi au explicat că, dacă se toarnă asfalt când afară sunt mai puțin de 10 grade Celsius, iar baza nu este complet uscată, noul drum se va strica. „Media este de cinci ani ca un drum construit corect să reziste”, au explicat sursele citate. Cert este că, în perioada 2011- 2015, Administrația Străzilor București a cheltuit 173 milioane de euro pe lucrări de întreținere a străzilor. Suma a fost achitată în perioada 2011-2015, către firmele Tehnologica Radion SRL, Euroconstruct Trading 98 SRL, Delta ACM SRL, Eurovia Construct SRL, Straco Grup SRL și Strabag SRL.