Se termină un mare chin pentru șoferi. Proiectul a fost aprobat
- Iulia Moise
- 23 octombrie 2024, 21:03
Miercuri a fost emisă Autorizația de Construire pentru execuția lucrărilor de lărgire la patru benzi a Centurii București între Domnești și DN5 (Jilava).
Segmentul de centură dintre Domnești și Jilava va intra în lucru
Este vorba de sectorul de drum dintre km 40+000 și 54+700.
Știrea a fost făcută publică de secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu. Acesta a declarat că Centura București între Domnești și DN5 (Jilava) va fi o premieră pentru România.
Aceasta va avea patru benzi și intersecții pe trei niveluri: subteran, teran și suprateran. Lucrarea va consta în:
1) reabilitarea pasaj superior peste DN5 (km 40+547) 2) pasaj superior nou pe DNCB peste bretele și sens giratoriu (km 40+750) 3) pasaj subteran pe DNCB x DC18 Măgurele (km 44+725) 4) pasaj subteran pe DNCB x DN6 Bragadiru (km 49+175)
La Centura Bucureștiului se vor mai face lucrări de consolidare la Domnești și DN5 (Jilava), lucrări de scurgerea apelor și drenaj, lucrări de siguranța circulației, lucrări de iluminat public și, nu în ultimul rând, lucrări de relocare ale rețelei de utilități publice.
Șantier la Jilava, Măgurele, Bragadiru, Clinceni și Domnești
Acestea sunt programate să înceapă în prima parte a lunii noiembrie, iar durata de execuție este de 24 luni, mai declară Scrioșteanu pe Facebook.
Amplasamentul lucrărilor se află pe teritoriul unităților administrative Jilava, Măgurele, Bragadiru, Clinceni și Domnești.
Centura Bucureștiului, segmentul de sud-vest, în lucru
Trebuie amintit că în iulie 2022 a fost semnat contractul pentru execuție lucrări „Lărgire la 4 benzi a Centurii Rutiere a Municipiului București pentru lotul II, între A1 (km 55+520) și DN5 (km 40+000” – Chiajna, Ciorogârla, Domnești, Clinceni, Bragadiru, Măgărule și Jilava. Asocierea RIZZANI DE ECCHER S.P.A. (lider de asociere).
S.C. MAVGO HOLDING SRL avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor.
Contractul cu o valoare de 504,112 milioane de lei (fără TVA) este finanțat prin fonduri europene nerambursabile (POIM și POT).
Pe cei 14,7 km ai acestui obiectiv, antreprenorul va construi inclusiv două pasaje subterane (cu o lungime de peste 600 de m).