SCHIMBARE de ULTIMĂ ORĂ din partea FACEBOOK. Planul lui Zuckerberg

SCHIMBARE de ULTIMĂ ORĂ din partea FACEBOOK. Planul lui Zuckerberg

Mark Zuckerberg a declarat că Facebook va promova ştirile de calitate, publicate de surse pe care comunitatea le consideră de încredere.

"Săptămâna trecută am anunţat o schimbare majoră pentru a încuraja interacţiuni sociale cu sens, cu familia şi prietenii, în schimbul consumului pasiv. Ca rezultat, veţi vedea mai puţin conţinut public, inclusiv ştiri, materiale video şi mesaje publicate de companii. După această schimbare, ne aşteptăm ca ştirile să reprezinte aproximativ 4% din News Feed – de la aproximativ 5% cât reprezintă astăzi. Aceasta este o schimbare importantă, dar ştirile vor fi întotdeauna un mod deosebit de important în care oamenii să înceapă conversaţii pe subiecte de interes major”, a scris Mark Zuckerberg, vineri, pe contul său de Facebook.

„Astăzi vă anunţ în legătură cu cea de-a doua actualizare majoră a acestui an: să ne asigurăm că ştirile pe care le vedeţi, deşi mai puţine în total, sunt de foarte bună calitate. Am rugat echipele noastre să se asigure că prioritizăm ştirile care sunt demne de încredere, care informează şi care au relevanţă la nivel local. Începem de săptămâna viitoare cu surse de încredere”, a continuat el, conform News.

Zuckerberg a mai explicat că în lumea de astăzi este prea mult senzaţionalism, prea multă dezinformare şi polarizare.

„Reţelele de socializare le permit oamenilor să răspândească informaţii mai repede ca oricând, iar dacă nu ne ocupăm de aceste probleme ajungem să le amplificăm. De aceea este important ca News Feed-ul să promoveze ştiri de calitate care ajută la construirea unui simţ al numitorului comun”, a adăugat el.

Mark Zuckerberg a precizat că întrebarea dificilă cu care el şi echipa Facebook au întâmpinat dificultăţi a fost aceea referitoare la cum pot decide ce surse de ştiri sunt de încredere la nivel general într-o lume atât de divizată.

„Am putea încerca să luăm noi înşine această decizie, dar nu suntem confortabili cu acest lucru. Ne-am gândit să apelăm la experţi din afara companiei, care ne-ar lua această decizie din mâini, dar caare probabil nu ar rezolva problema obiectivităţii. Sau v-am putea întreba pe voi – comunitatea – şi să luăm o decizie pe baza clasamentului generat de feedbackul vostru”, a scris Zuckerberg.