Salariații din România, sub povara îndatoririlor de la job. Nemulțumirile care îi macină zi de zi
- Mădălina Sfrijan
- 1 noiembrie 2024, 22:15
Angajații din România se confruntă cu temeri legate de locul de muncă. De asemenea, aceștia resimt o presiune constantă la job și au o listă lungă de nemulțumiri în acest sens. În plus, salariații se plâng și se volumul mare de muncă.
Nemulțumiri la locul de muncă. Ce probleme au salariații din România
Un studiu recent arată că angajații români se tem de concediere și resimt o presiune uriașă la locul de muncă. În plus, aceștia sunt nemulțumiți în relația cu superiorii, dar și de numărul îndatoririlor pe care le au.
În plus, sarcinile greu de îndeplinit le aduc numeroase probleme celor aflați în câmpul muncii.
Situația este mai gravă în cazul celor care au lucrat de acasă
O parte dintre cei care au lucrat de acasă se confruntă cu anxietatea atunci când sunt nevoiți să se întoarcă la birou. În plus, majoritatea arată că se simt copleșiți de stres și de eforturile de a se adapta.
Conform realizatorilor studiului, problemele salariaților au legătură cu şefiilor, dar și cu restul colegilor. De altfel, cei care fac naveta se confruntă cu un factor de stres în plus.
Aproape jumătate dintre angajații români au probleme la locul de muncă
Datele culese arată că 42% dintre salariații români sunt nemulțumiți de șefii lor. Totodată, 31% dintre ei au temeri mari legate de posibila concediere.
: „Relația cu managerul, volum de muncă, mersul la birou și durata acestuia întotdeauna vor fi factori de stres pentru orice angajat”, a explicat Oana Botolan, specialist HR.
În plus, o parte dintre angajați simt presiuni legate de performanța la job.
„Una dintre îngrijorările pe care le au angajații atunci când sunt traversate perioade economice ceva mai tulburi sau incertitudini, cum a fost în ultimul an, este aceea că ar putea rămâne fără un loc de muncă.”a subliniat Ana Călugăru, platformă de recrutare, arată Antena 3 CNN.
Conform specialiștilor în resurse umane, angajatorii au un rol important în acest context. Astfel, aceștia ar trebui să investească în programe de dezvoltare a abilităților de leadership și comunicare. De asemenea, crearea unui mediu de lucru transparent este esențială, spun cei din HR.