S-au grăbit cu toții să rezolve problema tirurilor de la Ruse și Vidin 

S-au grăbit cu toții să rezolve problema tirurilor de la Ruse și Vidin Sursă: Brett Critchley | Dreamstime.com

Varianta cu staționarea tirurilor în regiunile învecinate nu îi mulțumește pe transportatori

Guvernul, autoritățile locale și europarlamentarii s-au arătat preocupați de rezolvarea unei probleme de ani de zile legate de traficul tirurilor - cozile pe care acestea le formează în fața celor două poduri de peste Dunăre, de la Ruse și Vidin. Până de curând, acest subiect era doar în centrul atenției autorităților locale, dar după ce ministrul bulgar de interne, Ivan Demerdjiev, l-a declarat prioritar, europarlamentarul de la GERB Andrei Novakov a început să vorbească despre asta, scrie Mediapool.

Ideea autorităților este să oprească camioanele în diferite locuri din întreaga țară și să fie lăsate să treacă în etape. În caz contrar, se aglomerează în fața celor două puncte de trecere a frontierei și traficul devine de coșmar.

Problema este deosebit de pregnantă la Ruse, dar nu numai acolo. Situația este similară și la Vidin. Problema traficului către granița de nord este și mai complicată din cauza lipsei infrastructurii. Pe drumul Ruse - Târnovo au loc în permanență accidente, dar măsuri nu se iau, cu excepția promisiunii de a se construi nu se știe când o autostradă. Pe drumul spre Vidin, circulația nu este mai puțin dificilă. Acolo, drumul este reparat și lărgit pe alocuri, iar în mod tradițional sunt cozi de camioane la punctul de trecere a frontierei.

Ca să nu eludeze postările noastre

“De miercuri, Ministerul de Interne a început să oprească tirurile de-a lungul întregului traseu de la Svilengrad la Ruse”, a spus ministrul Demerdjiev. Până acum, aceștia erau opriți în trafic doar după ce traversau munții Balcani. Din declarația ministrului de interne a reieșit însă că nu au fost cine știe ce avantaje din asta. “Vom acoperi întregul traseu pentru a elimina posibilitatea ca tirurile să ocolească posturile noastre și să continue către granița de nord”, a spus el. De asemenea, a adăugat că trei viceminiștri lucrează deja la problemă - la Ministerul de Interne, la Transporturi și la Ministerul Dezvoltării Regionale. El a explicat că va crea un consiliu interministerial pentru o mai bună coordonare.

Bulevardul este încă aglomerat

Puțin mai târziu, municipalitatea din Ruse a anunțat că primarul Pencho Milkov a avut o întâlnire miercuri cu ministrul adjunct al transporturilor Nikolai Naidenov. S-au discutat măsuri - de exemplu, oprirea camioanelor mai departe de punctul de trecere a frontierei - de exemplu, în regiunile Târnovo, Stara Zagora, Razgrad și Târgoviște, precum și o nouă organizare a traficului pe unele tronsoane din regiunea Ruse. Marți, Ministerul de Interne a anunțat că oprește deja camioanele pentru podul de peste Dunăre în regiunile învecinate. Scopul este de a preveni cozile de tiruri pe bulevardul „Bulgaria” din Ruse, un lucuru care provoacă nemulțumirea localnicilor. "La 18 ore de la introducerea măsurilor, bulevardul este încă aglomerat. Asta demonstrează că trebuie să creăm o ordine care să nu fie provizorie, ci să o respectăm fără nicio abatere", a spus primarul, citat de municipalitate.

Totul trebuie făcut într-un minut

Europarlamentarul de la GERB Andrei Novakov s-a implicat și el în subiectul de la Ruse. El a anunțat că începe o strângere de semnături. Scopul este să se strângă 100.000 de semnături. Cu acestea ar trebui să se exercite presiuni, pentru ca Comisia Europeană să se poată angaja deja să rezolve problema, care este prezentă nu numai în Bulgaria și România, ci și în Ungaria și Slovenia, a explicat Novakov. “Legislația a fost depusă în prezent în Parlamentul European, pentru a se stabili un timp de așteptare de 15 minute a trenului la frontieră. Ceea ce voi face este să modific acest regulament și să stabilim un timp maxim de verificare a camionului de 1 minut. Asta nu înseamnă 1 minut de așteptare la graniță”, a spus Novakov. Potrivit acestuia, verificările durează acum trei minute. Dacă propunerea va fi acceptată, traficul ar trebui să scadă de trei ori, a calculat el.

Transportatorii sunt împotriva staționării în regiuni învecinate

Oprirea tirurilor în interiorul țării nu va rezolva problema, ci o va aprofunda, se spune într-un mesaj al Camerei Transportatorilor Auto din Bulgaria (CTAB) adresat presei. Șoferii au nevoie de aproximativ 20 de ore pentru a traversa Punctul de Control „Podul Dunării” de la Ruse, iar instituțiile iau măsuri controversate pentru a rezolva problema. Ministerul de Interne a anunțat că, pentru a preveni aglomerația camioanelor în oraș, șoferii acestora vor fi opriți pe teritoriile regiunilor Razgrad, Veliko Târnovo și Stara Zagora. „Asta nu numai că nu va rezolva problema, ci chiar o va acutiza, pentru că în acest fel vor fi cozi de camioane în mai multe puncte din țară”, se arată în poziția CTAB. Camera Transportatorilor Auto avertizează că în acest fel nu se poate monitoriza succesiunea trecerii vehiculelor grele de marfă peste graniță, deoarece acestea se află pe teritoriul regiunilor învecinate. Acest lucru ascunde riscul ca șoferii să aibă o ședere pe o perioadă nedeterminată de timp, iar unele dintre mărfurile transportate sunt perisabile și ar trebui să fie transportate cât mai repede posibil, potrivit CTAB. Organizația întreabă cum se va rezolva problema cu sistemul de taxare și cardurile de traseu achiziționate, care pot parcurge traseul care le este atribuit în 24 de ore de la cumpărare, pe ruta care este indicată. În cazul în care șoferul depășește acest termen sau se abate de la traseu, se vor da amenzi de către Administrația Națională a Taxelor, se întreabă CTAB.

Camera menționează că nerezolvarea problemei duce la pierderi economice de 200 de euro pe zi per vehicul greu și reprezintă un pericol grav pentru siguranța pe drumurile din Bulgaria. CTAB susține propunerea europarlamentarului de la GERB Andrei Novakov pentru o petiție către Parlamentul European cu solicitarea de a se introduce standarde pentru controlul la frontieră între statele membre. Scopul este de a se stabili un timp maxim de așteptare și procesare pentru ca un vehicul greu de transport de marfă să treacă frontierele interne. (Traducerea: Mirela Petrescu, RADOR)

Ne puteți urmări și pe Google News