S-a aflat ce se va întâmpla cu locurile de parcare din București. Țineți-vă bine!

S-a aflat ce se va întâmpla cu locurile de parcare din București. Țineți-vă bine!

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a dezvăluit miercuri că proiectul unui nou regulament de parcare urmează să fie prezentat până la finalul acestui an. De asemenea, edilul a precizat că acesta va asigura spaţii pentru banda unică sau pentru pistele de biciclete.

Cel care promite în campanie că va rezolva problema locurilor de parcare susține că a găsit soluția pentru șoferii din București. „Cercul vicios în care noi ne învârtim de ani este că oamenii nu renunţă la maşină pentru că transportul public nu merge. Nerenunţând la maşină, o parchează pe prima bandă, legal sau ilegal, în funcţie de caz…

Și atunci nu ai loc să pui benzi pentru transportul public. Acesta este cercul vicios în care ne învârtim de ani. O să vedeţi foarte curând o propunere de regulament de parcare. Nu o să fie iubită de o parte din oameni, o să fie iubită de alta″, a declarat Nicuşor Dan la TVR 1.

Pentru moment, primarul Bucureștiului a completat că nu poate să ofere informaţii despre acest proiect care va fi prezentat doar când se va ajunge la un acord în Consiliul General: „O să ne permită să avem spaţii pentru banda unică şi pentru pistele de biciclete.″

Spre finalul lunii iulie, Primarul general al Capitalei preciza că erau șanse mari să fie modificată întreaga politică tarifară care viza parcarea în Bucureşti. Totodată, acesta afirma că urma să lanseze în dezbatere publică noul regulament de parcare pentru Bucureşti. Cu acea ocazie, edilul observa că trebuie corectat "dezechilibrul care vine din faptul că există parcări plătite cu număr mic de locuri şi un număr imens de spaţii de parcare gratuite pe domeniul public".

Ce spunae Nicușor Dan în luna mai

Cu doar patru luni în urmă, Nicuşor Dan declara că oraşul "este sufocat de maşini" parcate pe trotuar şi pe prima bandă, iar preţul parcării trebuie să crească. "Chiar dacă am avea o cantitate nelimitată de bani în momentul ăsta, nu am putea să organizăm, să concepem şi să executăm acele piste de biciclete pe care toată lumea le aşteaptă, pentru că oraşul acesta este sufocat de maşini parcate şi pe trotuar, şi pe prima bandă.

Şi aici intrăm într-un cerc vicios, pentru că aceste maşini care sunt parcate pe prima bandă încetinesc transportul public şi din cauză că transportul public e încetinit, lumea foloseşte în continuare maşina. Pentru ca să ieşim din cercul acesta vicios trebuie să facem două lucruri, care sunt parte din aceeaşi problemă.

În primul rând, trebuie să avem o strategie de parcare, iar aici parte din strategia de parcare - care înseamnă şi colaborare cu parcări private şi stimularea oamenilor de a parca în locuri care sunt mai departe de locul imediat apropiat locuinţei - e o chestiune care trebuie spusă şi trebuie asumată: trebuie să creştem preţul parcării.

Taxa pentru utilizarea locurilor publice cu parcări de reşedinţă

Este absolut necesar pentru a realiza acel echilibru în mobilitatea unui oraş", spuna primarul Capitalei în iunie 2021. În urmă cu cinci luni, taxa pentru utilizarea locurilor publice cu parcări de reşedinţă creştea până la 600 de lei pe an. La acea decizie se ajungea în urma unui proiect despre taxele şi impozitele locale în Capitală începând cu anul 2022.

Proiectul a fost adoptat în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB). În noiembrie 2020, edilul anunța că dorea să fie ridicate 50.000-60.000 de maşini abandonate în București. El se referea atunci și la autoturismele parcate ilegal, dar sublinia că, până nu se rezolvă problema locurilor de parcare, nu era de acord cu sancţionarea oamenilor.