Curse anulate la Ryanair. Ce se întâmplă cu pasagerii care au deja bilet

Curse anulate la Ryanair. Ce se întâmplă cu pasagerii care au deja biletRyanair introduce noi taxe pentru călători. Sursa foto: Arhiva EVZ

Ryanair va anula o serie de curse începând cu sfârșitul lunii octombrie. Compania aeriană a anunțat și ce se va întâmpla cu pasagerii care deja și-au cumpărat bilet.

Ryanair va anula o serie de curse începând cu sfârșitul lunii octombrie pentru că nu are suficiente avioane. Pasagerii care deja și-au cumpărat bilet vor primi mai multe informații pe email. Compania urma să primească 27 de avioane între septembrie şi decembrie, dar nu s-a mai întâmplat asta.

Întârzierile de producţie la fabrica Spirit din Wichita, Kansas, combinate cu reparaţiile Boeing şi întârzierile de livrare din Seattle, au afectat compania.

Ryanair speră să primească măcar 14 avioane între octombrie şi decembrie. Dacă nu se va întâmpla asta, compania va fi nevoită să anuleze mai multe curse.

Compania va tăia trei aeronave din cele cu sediul pe aeroportul Charleroi din Belgia, două din Dublin şi cinci din aeroporturile italiene. Vor exista reduceri ale numărului de avioane la aeroportul East Midlands din Marea Britanie, Porto din Portugalia şi Köln, Germania.

Ryanair anulează mai multe curse. Ce se întâmplă cu pasagerii care și-au luat deja bilet

Zboruri Ryanair anulate. Sursa foto: photo360 | Dreamstime.com

Ryanair se confruntă cu mari probleme

Un director senior al Ryanair a declarat că întârzierile ar putea dura până în vara viitoare. Acesta a mai transmis că este „prea devreme pentru a spune” dacă va primi comanda completă de 57 de avioane până în mai 2024.

„Credem că ar putea exista unele întârzieri în vara viitoare, dar pe un număr mic de avioane”, a declarat Eddie Wilson, şeful Ryanair DAC, cea mai mare companie aeriană din grup, într-un interviu la Lisabona.

Un purtător de cuvânt al Boeing a spus că producătorul de avioane apreciază parteneriatul cu Ryanair şi că deja caută soluții. Compania şi-a redus deja estimarea de pasageri pentru întregul an la 183,5 milioane, de la 185 milioane în iulie. Zborurile au fost afectate și de grevele controlorilor de trafic aerian.

Directorul general al grupului, Michael O'Leary, a criticat constant Boeing pentru întârzierile care au afectat livrările. Cu toate astea, el a apreciat că s-a făcut, în mai, o tranzacţie de mai multe miliarde de dolari pentru până la 300 de avioane Boeing, potrivit News.

O privire asupra evoluției companiei aeriene

Înființată în 1985, Ryanair este o companie aeriană irlandeză de tip low-cost și face parte din Ryanair Holdings plc. Astăzi, ea se mândrește cu titlul de cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa, având peste 729 de destinații și sediul oficial în Dublin, Irlanda.

Origini și Fondare

Povestea Ryanair începe cu Thomas Anthony Ryan, un manager antreprenorial la Aer Lingus, cea mai mare companie aeriană irlandeză la acel moment.

A renunțat la poziția sa de manager pentru a înființa o companie de leasing aerian, numită Guinness Peat Aviation. Deși aceasta a dat faliment în 1993, succesul său din anii '80 a permis lui Tony Ryan să adune suficient capital pentru a dezvolta Ryanair.

Ryanair, o companie aeriană din Europa, a fost fondată cu scopul de a oferi bilete ieftine pentru a face călătoriile aeriene accesibile unui număr mai mare de oameni.

Anii Pionieratului

  • 1985: Cu doar 25 de angajați și un avion, Ryanair a început să opereze zboruri zilnice între Waterford și Aeroportul Gatwick din Londra, transportând 5000 de pasageri.
  • 1987: Ryanair a extins flota sa prin închirierea a trei aeronave BAC1-11 de la TAROM. În acel an, a angajat și pe Michael O'Leary, care va fi forța motrice din spatele succesului său ulterior.
  • 1990: Chiar dacă a înregistrat pierderi mari din cauza concurenței, familia Ryan a decis să investească în companie și să o transforme într-o companie aeriană low-cost, inspirându-se din modelul Sowthwest Airlines.
  • 1992: În ciuda dificultăților economice, Ryanair a înregistrat primul său profit. Unul dintre factorii decisivi a fost relocarea pe aeroportul privat Stansted.

Dezvoltare și Creștere

  • 1996: Datorită procesului de dereglementare a zborurilor comerciale în UE, Ryanair a beneficiat de pe urma concurenței, având 2,9 milioane de clienți.
  • 2000: Ryanair a început să achiziționeze aeronave noi, specific Boeing 737-800.
  • 2001: Ryanair și-a lansat site-ul online, atrăgând 7 milioane de pasageri.
  • 2003: Compania a continuat să se extindă, ajungând la 27 de milioane de pasageri.
  • 2006: Traficul a crescut cu 20%, ajungând la 50,9 milioane de pasageri. Flota a fost extinsă la 163 de aeronave Boeing 737-800.
  • 2016: Ryanair a cunoscut o creștere de 18% a traficului, cu 106 milioane de clienți. Profitul net a depășit pentru prima oară 1 miliard GPD.

 

Ne puteți urmări și pe Google News