Philips România deţine supremaţ ia pe piaţa românească a aparaturii destinate îngrijirii personale, cu 77% cotă de piaţă pe segmentul aparatelor electrice de bărbierit, 41% pe cea a produselor pentru coafare (uscătoare, plăci, stylere - n.r.) şi 64% din piaţa aparatelor de tuns.
Compania este, de asemenea, lider şi pe anumite segmente de electrocasnice. Philips deţine 59% din piaţa aparatelor de bucătărie (roboţi), cea mai mare cotă pe piaţa aspiratoarelor - 26% - şi 35% din piaţa maşinilor de călcat haine.
Philips este al treilea jucător din România pe piaţa LCD-urilor şi sistemelor Home Cinema şi lider pe piaţa DVD playerelor. Compania mai deţine poziţia fruntaşă şi pe segmentul lămpilor economice şi al celor fluorescente profesionale.
Aparatura medicală, „grosul“ afacerii
Pe ramura de echipamente medicale, Philips România a reuşit în 2007 o creştere de 300% faţă de 2006. Acesta este şi domeniul care generează cele mai mari venituri, după spusele reprezentanţilor companiei. Philips este prezentă pe piaţă cu echipamente de monitorizare cardiacă, echipamente de imagistică medicală, tehnologia informaţ iei medicale, echipamente cu ultrasunete şi sisteme de radiografie digitală directă.
Principalul client al companiei este guvernul, prin intermediul Ministerului Sănătăţii Publice. Pe piaţa de aparatură medicală, principalii competitori ai Philips sunt compania germană Siemens şi americanii de la General Electric. În acest moment, circa 400 de instituţii medicale autohtone sunt înzestrate cu aparatură marca Philips.
Philips România a înregistrat, în 2007, o cifră de afaceri de 95 de milioane de euro, în creştere cu 32% faţă de 2006.
Restructurare
În ultimii ani, olandezii de la Royal Philips Electronics s-au canalizat pe trei mari domenii de activitate, stil de viaţă (electronice, produse de îngrijire personală şi electrocasnice - n.r.), sisteme de iluminat şi aparatură medicală, lă- sând încet în urmă alte domenii de activitate precum producţia de telefoane mobile, sisteme auto sau semiconductori.