Românii care lucrează în străinătate își pot schimba actele de identitate fără să mai vină în țară. Ce pași trebuie urmați

Românii care lucrează în străinătate își pot schimba actele de identitate fără să mai vină în țară. Ce pași trebuie urmați Sursa foto: Arhiva EVZ

Expirarea actului de identitate reprezintă o adevărată bătaie de cap pentru românii din diaspora, având în vedere că trebuie să-și programeze o vizită în țară pentru a le schimba. Există însă modalități prin care asta se poate face și de acolo.

Astfel, aveți la dispoziție varianta de a obține un nou act de identitate, fără a mai veni în ţară, prin împuternicit, pe bază de procură specială autentificată la misiunile diplomatice ori oficiile consulare de carieră ale României din statul respectiv.

Cum poți obține actul de identitate fără a mai veni în țară

Procura specială va fi autentificată la ambasadă sau la consulat, fără a mai fi percepută taxa consulară. Procura trebuie să aibă fotografia solicitantului şi să fie certificată cu timbrul sec al misiunii diplomatice sau oficiului consular respectiv.

La procură se mai pune o fotografie, ștampilată, pe verso. Pe procură trebuie să fie introdus scopul pentru care aceasta a fost întocmită, respectiv depunerea cererii pentru eliberarea actului de identitate şi/sau ridicarea actului de identitate, precum şi motivul solicitării actului de identitate (expirare, schimbarea domiciliului, pierdere, etc.).

Ne puteți urmări și pe Google News

Procura specială va fi depusă în original de către persoana împuternicită împreună cu certificatul/tele de stare civilă și actul de proprietate.

De asemenea, dacă locuiți în străinătate și vreți un certificat de naștere românesc pentru copilul vostru vă puteți adresa ambasadei sau consulatului României din țara în care vă aflați sau serviciului de stare civilă de la ultimul loc de domiciliu din România.

Cum puteți obține pașaportul CRDS

În plus, dacă locuiți într-o altă țară, dar aveți cetățenie română, puteți obține Paşaportul simplu electronic pentru cetăţeni români cu domiciliul în străinătate (CRDS).

Cererea în acest sens, se depune, de asemenea, tot la ambasada sau consulatul României din străinătate. Evidenţa în ţară a persoanelor CRDS se ţine după ultimul loc de domiciliu avut în România şi după reşedinţa declarată în România.

Posesorii de paşapoarte CRDS pot să participe la scrutinele electorale organizate în străinătate doar în baza paşaportului sau să stea o perioadă mai îndelungată în România, peste 15 zile, să solicite o carte de identitate provizorie pentru perioada petrecută în ţară. Valabilitatea lui depinde în funcție de situație fiecăruia și poate fi cuprinsă între o lună și un an, potrivit Adevărul.