De-acum este oficial. România este lidera țărilor UE la capitolul deceselor provocate pe șoselele și drumurile morții, pe care le cunoaștem atât de bine.
Țara noastră ocupă un nedorit loc întâi în Uniunea Europeană la numărul deceselor în accidentele rutiere, potrivit unui raport al Comisiei Europene.
20.000 de oameni au murit în UE, în 2021, din cauza accidentelor
La polul opus se află Suedia, Malta, Islanda şi Elveţia, arată România TV. Aproape 20.000 de oameni au murit anul trecut în Uniunea Europeană.
România a înregistrat 85 de morți la un milion de locuitori în 2020 și este în scădere cu 31% față de perioada 2010-2020. Țara noastră este urmată de Letonia și Bulgaria, cu 74, respectiv 67 de decese la un milion de locuitori. La celălalt capăt al topului se află Liechtenstein cu un singur deces în trafic în anul 2020.
Premierul Florin Cîţu apreciază că o soluţie pentru a reduce numărul enorm de decese rezultate în urma accidentelor rutiere ar fi o infrastrucrură dezvoltată. „Sunt mai multe soluții. Ceea ce vedem noi că funcționează sau e o corelație, nu știu dacă e o relație directă – infrastructura. În momentul în care au o infrastructură dezvoltată se pare că numărul de accidente scade. Mai sunt și alte măsuri, dar noi avem deja în rogramul de guvernare resurse alocate”, a precizat Cîţu.
Drumul European E85 (DN2) conduce topul național al morților. Ce soluții există
Cele mai multe accidente mortale au loc pe drumul european E85, cunoscut ca DN2. O explicație ar fi că E85/DN2 traversează foarte multe localități, mai ales rurale. De multe ori, din nefericire, șoferii nu reduc viteza și favorizează tragediile rutiere.
Viitoarea autostradă a Moldovei poate stopa această avalanșă a morții. Un prim pas este Centura Bacăului, de 16 kilometri, finalizată anul trecut. DN2 trece și prin centrul Bacăului. Mai precis, TIR-urile, camioanele și autobuzele goneau printre mulțimi de pietoni, în liosa unui alt traseu.
O problemă sistemică este și lipsa cronică a educației rutiere, care permite accidente grave. „Educație rutieră dacă nu faci, nu are niciun rost. Este foarte clar că nu există educație rutieră în România. Uitați-vă la comprtamentul românului”, a declarat Lucian Diniță, fostul șef al Poliției Rutiere, la Aleph News.