România are cea mai mare rată a deceselor rutiere la un milion de locuitori, cu un număr de 96 de decese, se arată în raportul Comisiei Europene.

Bulgaria și Letonia sunt următoarele state cu cele mai riscante drumuri, cu o rată de 88 și 78 de accidente la un milion de locuitori.

Următoarele locuri sunt ocupate de Croația (77), Polonia (76) și Ungaria (64).

Studiul a constatat că Marea Britanie a avut cele mai puține decese din Uniunea Europeană, cu 28 de decese la un milion de locuitori.

Danemarca și Irlanda sunt următoarele țări cele mai sigure în privința drumurilor, cu doar 30 și 31 de decese la un milion de locuitori.

Mai mult de 25.000 de persoane și-au pierdut viața pe drumurile din UE în 2018, în scădere cu un procent față de anul trecut.

Uniunea Europeană intenționează să impună un mecanism de limitare a vitezei și frânare de urgență pe toate modelele de autoturisme noi începând cu anul 2022, împreună cu alte zeci de alte caracteristici tehnice pentru îmbunătățirea siguranței rutiere, a anunțat Parlamentul European.

Tehnologia de limitare a viteze, denumită asistență inteligență de viteză, utilizează camere video, date de localizare prin satelit sau ambele pentru a detecta când șoferii depășesc limita de viteză și își limitează capacitatea de a accelera prin restricționarea puterii motorului.

Tehnologia ar putea reduce accidentele pe drumurile UE cu 20%. Normele ar necesita, de asemenea, un înregistrator care colectează datele anonime ale vehiculului în timpul unui accident rutier, ale sistemului de frânare de urgență și al altor elemente de siguranță.

 

Te-ar putea interesa și: