Dezvoltatorii auto lucrează constant pentru a aduce ceva nou acestei industrii. Multe tehnologii noi au fost dezvoltate în jurul ideii de siguranță însă unele sunt menite să revoluționeze nu doar industria automobilistică, ci industria transporturilor în general.

Prezentăm cinci din cele mai extraordinare tehnologii ale mașinii viitorului.

Adică mașinile care comunica una cu altă, care se conduc singure, cabina cu realitate augmentată, airbaguri care ajută la frânare, caroserie cu capacitate de stocare electrică

Mașinile care comunică unele cu altele

Marii constructori de mașini cercetează o nouă tehnologie, numită “Vehicle-to-Vehicle communication” sau V2V.

Imaginați-va două mașini care își comunica locația, viteză, direcția de mers prin semnale wireless. Aceste două mașini transmit informațiile nu doar una către cealaltă ci și către celelalte mașini de pe stradă formând astfel o rețea organizată de vehicule vorbărețe.

Cercetătorii au mers mai departe, analizând comunicarea V2I sau “Vehicle to Infrastructure”, o tehnologie care le permite mașinilor să comunice cu infrastructură. V2V împreună cu V2I ar putea scădea riscul de accidente rutiere cu până la 81%, potrivit Green Car Congress .

Mașinile care se conduc singure

Ideea unui autoturism care se conduce singur nu este nouă. Există deja mașini care se parchează singure și numeroase filme futuriste care ne-au obișnuit cu conceptul.

În SUA, inginerii de la Google au testat modele de mașini care se conduc singure pe mai bine de 320.000km de drumuri publice. Aceste mașini folosesc lasere, radare, camere pentru a procesa informații despre mediul în care se află și a găși rute alternative procesând semnele de circulație chiar dinainte că ele să fie vizibile.

Această tehnologie ar revoluționa transportul eliminând cauza a 95% din accidentele de astăzi – gresala umană, conform unui articol postat de Discovery.

Cabina cu realitate augmentată

O tehnologie disponibilă chiar și în ziua de astăzi, existând deja unele mașini de top care au display integrat în parbriz. În timp ce tehnologia curentă permite afișarea unor informații simple, în viitor se dorește un display îmbunătățit și interactiv.

Imaginați-va o mașănă care identifica obiectele din mers, va arată detalii și distanță rămasă până la ele. Gândiți-va cum ar fi să va apropiați prea repede de o mașînă și mașînă dumneavoastră să va atenționeze încercuind direct pe parbriz acea mașînă cu roșu și afișând instrucțiunile optime pentru manevră de ocolire.

Constructorii de mașini lucrează la dezvoltarea unei astfel de tehnologii, însă nu doar pentru șoferi. În viitorul nu foarte îndepărtat, tehnicienii vor avea posibilitatea să analizeze motorul printr-o pereche de ochelari speciali identificând astfel orice problema și primind instrucțiuni pas cu pas spre soluționarea ei. Pasagerii viitorului vor avea posibilitatea să urmărească obiectele din exteriorul mașinii și să afle informații despre ele, să facă zoom-în, și multe altele folosind un geam touch-screen.

Airbaguri care ajută la frânare

De când au fost descoperite, airbagurile s-au împrăștiat într-un mod eficient prin toată mașînă amplasandu-se astfel la genunchi, lateral, sub noi, și chiar și în centurile de siguranță.

Mercedes lucrează la un mod de a transformă airbagurile dintr-un sistem pasiv de siguranță în unul activ. Prin proiectarea unui airbag care să se activeze sub mașînă ei țintesc să ajute la oprirea mașinii înaintea unui accident. Airbagurile fac parte din sistemul activ de siguranță și se desfac în momentul în care senzorii determina un impact inevitabil. Având o suprafață care generează fricțiune vor dublă puterea de frânare, ridicând în același timp mașinile de la sol cu aproximativ 8 cm contracarand mișcarea de aplecare în cazul unei frâne bruște.

Caroserie cu capacitate de stocare electrică

Predicții din partea Exxon Mobil arată că până în anul 2040 jumătate din mașinile ce vor ieși din producție vor fi hibride. Mașinile hibride încă au o mare problema, bateriile sunt voluminoase și foarte grele.

În ciuda dezvoltărilor tehnologice din domeniul bateriilor, acestea sunt responsabile pentru o bună parte din greutatea mașinilor hibrid. Aici intervine caroseria cu capacitate de stocare electrică. Segmentele de caroserie pe care se fac teste sunt alcătuite din fibră de polimer și rășină de carbon, fiind suficient de puternice și pliabile pentru a fi folosite la construcția de mașini.

Aceste panouri ar putea captura energie din mers sau o pot înmagazina atunci când mașînă este la încărcat peste noapte, transferând apoi capacitatea stocată către vehicul la nevoie.

Toate cele de mai sus sunt cu siguranță tehnologii ale viitorului, însă nu putem decât să ghicim dacă vor fi într-un viitor apropiat sau îndepărtat. Progresele tehnologice sunt din ce în ce mai abundente, fapt care ne încarcă cu optimism spre un viitor mai curat și mai organizat, pe scurt, mai confortabil.

 

Te-ar putea interesa și: