Fabrica auto de la Craiova are şanse să renască după ce zeci de ani a stat în umbra uzinei Dacia, scriu reporterii site-ului just-auto.
Americanii de la Ford au cumpărat, toamna trecută, o unitate care şi-a schimbat conducerea de cinci ori şi care a trecut în 25 de ani de la producţia de Oltcituri a francezilor de la Citroën, la modelele „neperformante Daewoo“.
„Pe vremea când Dacia făcea furori pe piaţa cu Renault 12 (Dacia 1300, 1310), Citroën se orienta către maşini mai mici şi mai ieftine, pentru românii care nu îşi puteau permite o Dacie. Modelul avea să se numească Oltcit - «Olt» de la Oltenia şi «Cit» de la Citroën“, scrie just-auto.com. Maşina, produsă în anii ’80, a fost subiect de dispută între autorităţile comuniste şi francezii de la Citroën. Condiţiile impuse de reprezentanţii regimului Ceauşescu nu erau foarte convenabile, dar francezii au acceptat să preia 36% din fabrică. Din cauza birocraţiei, între 1984 şi 1988 doar 60.000 de Oltcituri au fost produse la Craiova, cu toate că ţinta Citroën era de 130.000 de maşini anual, se arată în analiză. După 1990, înţelegerea cu guvernul român a fost anulată.
Salvarea vine în 1994, când Daewoo cumpără fabrica din Craiova. Ultimul Olcit a fost produs în 1996, fiind înlocuit cu Daewoo Cielo, Espero şi, mai târziu, de Nubira şi Matiz. În urmă cu câteva săptămâni a fost produs la Craiova şi ultimul Matiz. Americanii de la Ford vor produce în România utilitara Transit Connect, urmând să scoată de pe liniile de asamblare şi un autoturism proiectat exclusiv pentru fabrica de la Craiova.