REPLICA oficialilor privind PROBLEMELE constatate la CNADNR

REPLICA oficialilor privind PROBLEMELE constatate la CNADNR

Astăzi, de la ora 11, “Inițiativa pentru Restructurarea și Reprofesionalizarea CNADNR SA” organizează o conferință de presă în care prezintă dereguli sesizate de-a lungul timpului la compania de stat. Înainte de această conferință, CNADNR a emis un comunicat de presă în care oferă o replică.

Iată cele mai importante idei cuprinse în comunicatul CNADNR

-Infrastructura rutieră este acolo, la stadiul unde au dus-o măsurile şi deciziile luate de-a lungul timpului: au fost realizaţi peste 15.000 km de drumuri naţionale şi peste 700 km de autostrăzi”.

- Avem un Masterplan General pentru Transport, un document strategic, elaborat ştiinţific şi dezbătut cu politicieni, administraţii publice locale, cât şi cu organizaţii profesionale şi societatea civilă, acceptat de către Comisia Europeană.

Ne puteți urmări și pe Google News

- În cuprinsul Raportului Corpului de Control al Ministrului Transporturilor care a fost adus în discuţie, se menționează expres că“respectivul raport nu constituie un act administrativ, în sensul legii contenciosului – administrativ nr. 554/2004, el reprezintă un act de informare al ministrului transporturilor și după caz, de sesizare a organelor abilitate”.Prin urmare, el nu are o valoare normativă, ca un act administrativ, iar organele abilitate, care au fost sesizate, nu au transmis până în prezent rezoluţii, măsuri sau obligații în sarcina companiei.

-Cu toate acestea, compania a elaborat un Plan de Măsuri pe care l-a prezentat spre aprobare Consiliului de Administrație (CA), fiind aprobat în ședința din data de 22.03.2016.

- Semnatarii criticilor la adresa CNADNR au atras atenția că CNADNR trebuie să achite "claim"-uri de 2 miliarde de lei (circa 450 de milioane de euro)...CNADNR a replicat că semnatarii nu se referă la revendicări (claim-uri) certe pe care compania e obligată să le plătească, ci doar dându-și cu părerea, vehiculează sume fără o bază reală, creând doar o dezinformare. Aceste revendicări pot fi traduse sub forma unor solicitări bănești sau extensii de timp din partea constructorilor, solicitări ce sunt verificate de către consultantul companiei și, în cazul în care, nu sunt aprobate/agreate, vor fi parcurse doar la inițiativa constructorului în următoarele etape de judecată.

-"...Solicităm ca întâlnirile cu personalul din afara CNADNR (constructori, consultanţi, proiectanţi) să nu se mai facă în birouri...", cer angajații care critică actvitatea companiei. Prin Decizia Directorului General, întâlnirile cu reprezentanții companiilor colaboratoare sunt monitorizate într-un registru electronic de evidență. De asemenea,  ședințele se desfășoară cu precădere în cele două săli de ședințe amenajate, urmând ca în perioada imediat următoare, să mai fie amenajate astfel de săli dedicate întrunirilor, replică CNADNR.

- "...Constituirea unei echipe de inspecţie de la nivelul CNADNR Central pentru verificarea activităţii SDN-urilor şi a districtelor..." Dorim să menționăm că verificarea tuturor activităților desfășurate în cadrul companiei reprezintă o preocupare permanentă a conducerii executive, o dovadă în acest sens fiind implementarea Sistemul de Control Intern Managerial, confirmată prin raportul Curții de Conturi. Pentru a întări această activitate de control, conducerea executivă intenționează  introducerea în structura companiei a unui departament care va avea ca principal scop activitatea de control asupra activităților desfășurate de toate compartimentele companiei, inclusiv cele regionale.

-"...Stoparea acordării sumelor uriaşe din partea companiei pentru sindicate..."Drepturile acordate organizațiilor sindicale sunt prevăzute în convenții internaționale și au fost preluate și de legislația românească și sunt obligatorii pentru Contractele Colective de Muncă.

-"...acordării sporului la salariu de până la 75%..."Conform Planului de Măsuri pentru ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse prin Raportul Ministerului Transporturilor nr. 942/27.10.2015, înregistrat la CNADNR SA sub nr. 92/82892/10.12.2015, s-a propus încadrarea cheltuielilor cu salariile în prevederile  BVC aprobat, inclusiv reanalizarea acordării sporului de până la 75% angajaților companiei. A fost deja una dintre primele măsuri ale actualei conduceri executive ale companiei, cea de realizare a unui plan complex cu măsuri multiple privind încadrarea în fondul de salarii, plan înaintat și aprobat de CA în data de 22.03.2016.

-    "...parc de maşini uriaş la CNADNR, o mulţime de şoferi... ". Pentru reducerea cheltuielilor cu service-ul și piesele de schimb s-au făcut și se fac eforturi pentru  înlocuirea parcului de autoturisme și utilaje. Astfel, în perioada 2012-2015, au fost înlocuite prin Programul Rabla un număr de 165 de autoturisme din parcul propriu al companiei. De asemenea,  au fost achiziționate prin fonduri europene un număr de 100 autofreze pentru activitatea de deszăpezire, de generație 2015, înlocuind vechiul parc de autofreze, în număr de 96 de bucăți aparținând generației aniilor ’60 – ’70.

- "...să nu mai fie preluat de către C.N.A.D.N.R. niciun drum judeţean şi comunal... "În prezent, din cauza cheltuielilor suplimentare pe care le generează, nu mai sunt preluate drumuri județene. Menționăm că, cele mai multe drumuri județene au fost preluate în perioada 2003-2004, perioadă în care chiar unul din semnatari a fost directorul general al CNADNR SA.

-"...lucrările de întreţinere periodică să fie realizate anual pe lungimi mari de drumuri naţionale, nu pe sectoare scurte aşa cum se face în prezent la propunerea DRDP-urilor (200-300 de metri)... "Menționăm că lucrările de întreținere periodică se aprobă și se monitorizează conform propunerilor  DRDP 1-7, lucrările de întreținere periodică realizându-se pe sectoare omogene, care presupun lungimi considerabile. În acest an, avem prevăzute lucrări pe o lungime de peste 1000 km, în limita bugetelor aprobate, iniţiativa fiind chiar a unuia dintre semnatari. Peticirea drumurilor la care se face referire se concretizează de fapt în lucrări de întreținere curentă, care se execută uzual în fiecare an pe rețeaua de drumuri naționale.