Registrul electronic de evidenţă a zilierilor devine obligatoriu

Registrul electronic de evidenţă a zilierilor devine obligatoriu

Persoanele care utilizează zilieri pentru diferitele activități cu caracter temporar vor fi obligate să renuțe la registrele clasice și să înregistreze munca prestată de aceștia în Registrul electronic, informează Rador.

Ordinul care reglementează modul de funcționare a sistemului a fost publicat în Monitorul Oficial și stabilește ca instrument de lucru pentru angajator aplicația mobilă denumită "Inspecția Muncii".

Aplicația "Inspecția Muncii" este pusă la dispoziție gratuit și poate fi accesată de pe telefonul mobil sau tabletă. Toate informațiile necesare unui utilizator pot fi obținute de pe site-ul Inspecției Muncii, unde sunt disponibile manualul de utilizare, precum și termenii și condițiile de utilizare a aplicației.

Astfel, pentru înființarea Registrului electronic, beneficiarii de lucrări care apelează la zilieri trebuie să obțină numele de utilizator și parola de la Inspectoratul Teritorial de Muncă în a cărui rază își au sediul, documentele necesare în acest scop putând fi transmise tot electronic.

Ne puteți urmări și pe Google News

Utilizatorul care obține parola de acces poate să autorizeze mai multe numere de telefon din care să se poate lucra în aplicație.

Ministerul de resort precizează că "Inspecția Muncii" este o aplicație modernă și ușor de utilizat. Aceasta reprezintă singura modalitate legală de înregistrare a muncii zilierilor, fiind atât în avantajul angajatorilor, cât și a lucrătorului, care ambii beneficiază în acest fel de protecția legii.